هر اثر خوبی در تهران ببیند  ماحصل زحمات دوران قالیباف است/ تمام فعالیتهای عمرانی شهر خوابیده است

گروه سیاسی- موسی الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با تاکید بر سیاسی کاری اعضای شورای شهر و مدیران شهری گفت:  آنچه از سال گذشته تا کنون از سوی مدیریت شهری جدید درخصوص مدیریت دکتر قالیباف در شهر تهران بیان شده تماما سیاسی است و اصولا سخنان کارشناسی شده ای از سوی این جریان عنوان نشده است. بی شک سخن کسانی را می توان باور کرد که مدیریت درستی در شهر به مردم ارائه داده باشند در حالی که در 18 ماه گذشته با قاطعیت می توان گفت تمام فعالیتهای عمرانی شهر خوابیده و به صورت مطلق صفر درصد هم در شهر کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بدون انجام کار عمرانی بر بدهی شهر افزوده شود عیب است گفت: تعطیلی ساخت و سازها و زیر ساخت های عمرانی شهر, رها کردن پروژه های نیمه کاره همه و همه ره آورد حضور اصلاح طلبان در مدیریت شهر تهران در یک سال گذشته است. مسلما هنگامی که کاری در شهر انجام نشود انتظار درآمد زایی و بدهکاری نیز از شهرداری نمی رود چرا که تا کاری صورت داده نشود بدهکاری و درآمدی نیز به دنبال آن نخواهد بود. رعایت شرط انصاف و تقوی سیاسی آن است که دوستان اصلاح طلب به جای بزرگ نمایی میزان بدهی دوران دکتر قالیباف کمی هم از بدهکاری دولت به شهرداری و پیمانکاران بگوید که دولت خود بزرگترین بدهکار کشور به شمار می رود. بی شک همه دست اندرکاران شهری می دانند که بدهی شهرداری عیب نیست بلکه نشانگر میزان فعالیت­های عمرانی است که در دروان دکتر قالیباف انجام شده است. اینکه فعالیت­های عمرانی صفر باشد و مرتب بر بدهی شهری افزوده شود عیب است اما روندی که در دوران دکتر قالیباف طی شد عیب نبود, حسن عملکرد مدیری جهادی بود که با کمترین درآمد بیشترین خدمات را به شهر ارائه داد.

ثروتی شایسته سالاری دوران دکتر قالیباف را رمز موفقیت آن مدیر جهادی اعلام کرده عنوان نمود: آنچه که موجب برتری آقای قالیباف در دوران مدیریتش بود اعتقاد و پایبندی به شعار شایسته سالاری بود بنحوی که با به کار گیری نیروهای نخبه از اصولگرا واصلاح طلب آن را به نمایش گذاشت. هرچند بنا به  تایید اصلاح طلبان تعدادی از اصلاح طلبان در دوران دکتر قالیباف جزء شهرداران مناطق مختلف شهر بودند اما روندی که در سال گذشته توسط اصلاح طلبان دنبال شد دقیقا مخالف شایسته سالاری پیشین بود. حضور مطلق نیروهای اصلاح طلب در شهرداری وعدم استفاده از اصولگرایان در مدیریت شهر گواه این موضوع است. متاسفانه کار به جایی رسیده که حزب اعتماد ملی به اینکه شهردار منتخب آنها راهی خیایان بهشت شده افتخار می کند گویی که شهرداری غنیمتی است که به آنها رسیده و آن را متعلق به خود می دانند. آنچه در 18 ماه گذشته بیش از هر چیزی در رفتار اصلاح طلبان نمایان بوده اهتمام به رعایت  شایسته سالاری نیست, بلکه حزب سالاری و گروه سالاری تنها موضوع مطرح بوده است.

نماینده سابق مجلس وکارشناس سیاسی با بیان اینکه مدیران شهری جرات انجام کار عمرانی در شهر ندارند گفت: روند کاری مدیران شهری در 18 ماه گذشته نشان داده متاسفانه جرات انجام فعالیت­ها وطرح های عمرانی کوچک و بزرگ را ندارند واز سوی دیگر توان ایستادن در برابر دولت و دریافت مطالبه حق مردم را نییز ندارند. در زمان حضور دکتر قالیباف در شهرداری عدم پرداخت بدهی دولت به این نهاد را بر گردن زاویه دار بودن دولت با دکتر قالیباف عنوان می کردیم اما بعد از روی کار آمدن مدیریت شهری جدید با مدیریت اصلاح طلبان باز هم دولت بدهی خود را به شهرداری پرداخت نکرد و مدیران شهرداری نیز دست روی دست گذاشته وکار نمی کنند چون پول ندارند، در حالی که حسن آقای قالیباف این بود که با دست خالی واز راه های مختلف کسب درامد می کرد ولو بدهکار بود،کار انجام می شد و توانست بسیاری از مشکلات مردم اعم از ساخت بزرگراه در راستای کاهش ترافیک، تونل ها، پل ها، فضای سبز و خدمات فرهنگی و اجتماعی را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. هر اثر خوبی در تهران ببیند  ماحصل زحمات دوران دکتر قالیباف است. پل طبیعت، دریاچه خلیج فارس،  مترو و آنچه فعالیت عمرانی می بینید یادگاری به جای مانده از  زمان اقای قالیباف است در حالی که در حال حاضر شهرداری و شورا حرفی گفتن ندارند و درامد شهرداری را صرف  هزینه های تبلیغاتی و جشن ها و تابلوهایی می کنند که هیچ تاثیری در زندگی روزانه مردم ندارد. به هر حال آنچه تا کنون از سوی مدیران شهری دیده شده فعالیت های سیاسی است تا کار فرهنگی وخدمات دهی مناسب اجتماعی.

زینب السادات پوربخش