تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه، 12 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را بدین شرح قرائت کرد:

- تذکر روح الله حضرت پور طلاتپه و نادر قاضی پور نمایندگان ارومیه به وزیر امور خارجه در خصوص عدم موضع گیری قاطع وزارت خارجه در خصوص مواضع دولت غاصب ارمنستان در خصوص مناطق اشغالی قره باغ.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پرداخت نامناسب بسته های حمایتی بسیاری از نیازمندان را از دریافت بسته ها محروم و سیستم پاسخگوی اعلامی جهت رسیدگی به اعتراض اشتباه است.

- تذکر سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی به رئیس جمهور: دستور عاجل در پرداخت حقوق معوقه صندوق فولاد.

- تذکر سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی به همراه 9 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در پرداخت معوقات حقوق کارکنان و کارگران شرکت تراورز راه آهن.

- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به رئیس جمهور و وزرای صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات: به نظر می رسد جریان نفوذی و ناکارآمد در سیستم دولت و اجرایی کشور تلاش برای خدشه دار کردن امنیت غذایی مردم را دارند، ضرورت دارد برخورد لازم و عاجل صورت گیرد، همچنین تذکر به رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت: متاسفانه روند افزایش قیمت پاره ای از اقلام خوراکی موردنیاز روزانه مردم ادامه دارد و برخورد مناسبی با آن نمی شود.   

- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به وزیر جهاد کشاورزی: چرا پس از دستگیری و بازداشت مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی به همراه تعدادی از معاونین، قائم مقام و مدیران کل ادارات وابسته و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد و تعدادی از کارشناسان ستادی به دلیل اخلال در نظام اقتصادی کشاورزی توسط قوه قضائیه هنوز مدیرکل جدید که بتواند شرایط را ساماندهی کند از سوی وزارت جهاد کشاورزی منصوب نشده است.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه، برخوار به همراه 3 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر کشور: چرا در مورد سوخت خودروهای سنگین و راه سازی از قبیل کامیون، بولدوزر و درون شهری محدودیت سلیقه اعمال می شود و باعث کاهش فعالیت آن ها شده است.

- تذکر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده کاشان، آران بیدگل به رئیس جمهور: به چه دلیل پرداخت مزایا و عیدی ایثارگران و جانبازان در سال 97 قطع شده است.

- تذکر بیت الله عبداللهی نماینده اهر، هریس به وزیر نیرو: تجدیدنظر آب سدهای شهرستان هریس.

- تذکر محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان به وزیر نیرو: اختصاص حقآبه تالاب قره گل بوکان از محل سد شهید کاظمی بوکان، همچنین به رئیس جمهور: دستور به ستاد احیای دریاچه ارومیه درباره اختصاص حقآبه تالاب قره گل بوکان.

- تذکر سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، پیشوا به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت حمایت از کشاورزان و تامین نهاده های کشاورزی و دامپروری.

- تذکر احد آزادی خواه نماینده ملایر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: نظارت جدی بر وضعیت قیمت ها و در مورد رشد قیمت گوشت قرمز بازنگری کنید.

- تذکر سکینه الماسی نماینده کنگان، دیر، جم به همراه 4 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر ارتباطات در خصوص دلیل عدم اجرای قرارداد دائم کارکنان مراکز خدمات روستایی کشور علیرغم وظیفه دولت و آرای دیوان عدالت و عدم اجرای طرح توانمندی مشاغل.

- تذکر احمد صفری نماینده کرمانشاه به وزیر نفت: علت بی توجهی به توسعه میادین نفتی در سومار و نفت شهر چیست.

- تذکر حمید بنایی نماینده گناباد، بجستان به وزیر جهاد کشاورزی: تعیین تکلیف ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی.

- تذکر اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به وزیر راه و شهرسازی: راه های روستایی دو سال است که پیمانکار دارد ولی اجرایی نشده است.