ایران قربانی تروریسم است

جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه و هیأت همراه صبح امروز با محسنی بندپی استاندار تهران در محل استانداری در راستای فراهم کردن بستر لازم جهت ارتقاء سطح همکاری‌های تجاری بازرگانی و اقتصادی میان دوکشور دیدار و گفتگو کرد.

لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایرانیان در سال جدید اظهار کرد: از سطح روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در ابعاد مختلف سیاسی و نظامی فرهنگی و اقتصادی بسیار راضی هستیم و امیدواریم تا با کمک و مساعدت دوستان ایرانی خود در راستای تعمیق این روابط قدم برداریم.

وی افزود: اکنون در آستانه همایش قفقاز شمالی و ایران قرار داریم و به زودی جلسه‌ای را در کمیسیون مشترک ایران و روسیه در استان اصفهان برگزار خواهیم کرد امیدواریم این همایش صفحه جدیدی را در همکاری های اقتصادی بین دو کشور باز کند.

سفیر فدراسیون روسیه همچنین ضمن اشاره به لزوم تسهیل در صدور روادید بین دو کشور خاطرنشان کرد:تلاش ما در راستای لغو روادید گردشگری میان ایران و روسیه بوده و وزارت خارجه دو کشور در این زمینه در حال رایزنی‌های دیپلماتیک هستند.

جاگاریان افزود: مشکلاتی در حوزه اقتصادی و مبادلات آن بین دو کشور وجود دارد که در تلاش برای حل و فصل آن هستیم در این راستا چند روز قبل شاهد افتتاح خط آهن جدید از ایران به روسیه بودیم و امیدواریم اقدامات جدی و مستمری در خصوص توسعه این مبادلات در عرصه حمل و نقل دو کشور صورت بگیرد. همچنین وزرای نیروی دو طرف در حال رایزنی در این باره هستند تا بتوانیم شاهد اقدامات عملیاتی و اجرایی در خصوص صادرات برق بین ایران و باشیم و مکاتبات در این زمینه به صورت مستمر تداوم دارد.

سفیر فدراسیون روسیه همچنین در ادامه ضمن اشاره به همکاری های دو کشور در خصوص مبارزه با تروریسم تاکید داشت:تعامل و تفاهم خوبی میان ایران و روسیه در حوزه مقابله با تروریسم وجود دارد هرچند که برخی کشورها ایران را به عنوان حامی تروریسم معرفی می‌کنند اما اعتقاد ما بر این است که ایران خود قربانی تروریسم بوده و این اتفاق تلخ را در استان های مختلف ایران شاهد بودیم بر این اساس همکاری های خود را در خصوص مقابله با تروریسم صورت داده و در آینده نیز دنبال خواهیم کرد.