تذکر به روحانی درباره سفارش غذا به رستوران‌های لوکس

 تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که علت تعطیلی شرکت دانش بنیان داروسازی شستا چیست؟

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار به وزیر ورزش و جوانان درباره عدم نظارت بر ۲۷ صدم درصد سهم وزارت ورزش از محل ارزش افزوده مالیاتی و نیز عدم توزیع عدالت‌محور درآمد حاصل از این بخش و همچنین درباره عدم نظارت و عدم برنامه‌ریزی عملی برای جوانان و نیز به وزیر کشور درباره عدم برنامه کامل و دقیق در خصوص حوادث غیرمترقبه و به وزیر اقتصاد درباره افزایش بی‌رویه مالیات‌ها در بازار و کسب و کارهای کوچک و متوسط تذکر داد و در تذکری به رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عنوان کرد که چرا در انتصابات به تخصص افراد توجه نمی‌کنید؟ به عنوان مثال رضا رحمانی با مدرک کارشناسی فقه از دانشگاه آزاد به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است.

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز به وزیر دادگستری ضرورت تعیین تکلیف پذیرفته‌شدگان قوه قضائیه را متذکر شد.

عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو در تذکری به وزیر ارتباطات خواستار تعیین تکلیف کارگزاران شرکت مخابرات شد.

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در تذکری به وزیر صنعت خواستار جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شد.

محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران به وزیر نیرو ضرورت توجه بیشتر به بحث لایروبی مسیر اصلی و اولیه رودخانه‌ها را متذکر شد.

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزیر صنعت عنوان کرد که اجازه صادرات سیب داده نمی‌شود و حدود ۱۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های ارومیه مانده است.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریمی در تذکری به وزیر دادگستری عنوان کرد که چرا به مواد مصوب در قانون برنامه ششم توسعه در حوزه قوه قضائیه همچون انتقال زندان‌ها و نیز تنظیم لوایح مربوط به کارهای نمادین مجرمانه عمل نمی‌کنید.

داود محمدی نماینده مردم قزوین به وزیر آموزش و پرورش ضرورت تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت و حل مشکلات مربوطه به بیمه و تاخیر یکساله در پرداخت حقوق و تبدیل وضعیت آنان و اولویت‌بخشی به این افراد در جذب و استخدام‌های این وزارتخانه را متذکر شد.

سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزرای جهاد کشاورزی،‌ صنعت، معدن و تجارت خواستار جلوگیری از واردات نخود شد و عنوان کرد که نخودکاران به دلیل واردات نخودهای چینی زمین‌گیر شده‌اند.

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد که چرا علی‌رغم تحریم های ظالمانه و جنگ تمام عیار آمریکا علیه کشورمان، اقدامی جهت ممنوعیت واردات اقلام کشاورزی از آمریکا صورت نگرفته است، به طوری که در مرداد و شهریورماه سال ۹۷ ایران مقام اول واردات سویا از آمریکا را داشته است.

علیرضا محجوب و نادر قاضی پور نمایندگان مردم تهران و ارومیه در تذکری به وزیر کشور خواستار ساخت و نوسازی اماکن مرزبانی پرتردد کشور با توجه به اقدامات کشورهای در این باره شدند و آن را ضروری اعلام کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که با توجه به میزان پایین حقوق کارکنان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ علت استرداد ۳۵ درصد فوق‌العاده ویژه پرداختی به کارکنان آن وزارتخانه که در دو سال اخیر به کارکنان آن وزارتخانه پرداخت شده است، چیست؟

قره‌جه طیار نماینده مردم نماینده مردم گنبد کاووس به همراه ۱۰ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزرای علوم و آموزش و پرورش خواستار تخصیص سهمیه ویژه مناطق سیل‌زده در کنکور ۹۸ شدند.

 نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواستار صدور دستور رسیدگی به مشکل پرداخت حقوق حداقلی ۹۸ هزار نفر از کارکنانی که حقوق دریافت نکرده‌اند، شدند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار تسریع در عزل بازنشستگان و دو شغله‌های آن دو وزارتخانه و در تذکری به رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواستار تعیین فوری حقوق و مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای سال ۹۸ با توجه به قانون تامین اجتماعی شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در تذکری به رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عنوان کرد درحالی‌که مردم در تأمین معیشت خود در تنگنای اقتصادی به سر می‌برند، سفارش روزانه غذا توسط مدیران اجرایی از رستوران‌های لوکس با قیمت‌ گزاف و اسراف غذا در دستگاه اجرایی با چه منطق و انصافی سازگار است.