چند کشور در تلاش برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا هستند

«حسن سالم» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «البناء»، امروز پنجشنبه از «پیوستن چهار کشور اروپایی» به تلاش‌هایی خبر داد که هدفش «کاهش تنش در منطقه و پایان دادن به بحران موجود میان آمریکا و ایران» است.

سالم در گفت‌وگو با وبسایت «المعلومه» عراق گفت: مسئولان در کویت تمایل خود برای مشارکت در تلاش‌های میانجیگرانه بین تهران و واشنگتن برای دفع خطرات جنگ را ابراز کرده‌اند و سفر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به کویت، هماهنگی عربی برای کاهش تنش در منطقه را بررسی کرد. 

این نماینده عراقی با بیان اینکه «عُمان و قطر نیز به عراق اعلام کرده‌اند که از تحرکات هدفمند برای کاهش تنش در خلیج [فارس] و رسیدن به راهکار سیاسی میان تهران و واشنگتن و عدم حرکت به سوی جنگی که بر کشورهای عربی مستقیماً اثر می‌گذارد، حمایت می‌کند. همچنین طرف ترکیه‌ای نیز امید می‌رود که تا چند روز آینده به این کشورها ملحق شود و هم‌اکنون رایزنی‌هایی میان انکارا و بغداد در جریان است. 

به گفته این نماینده عراقی، در روزهای آینده یک هیأت بلندپایه از عراق و شماری از کشورهای  عربی به تهران و واشنگتن می‌رود و هدفش میان‌داری و حل بحران دو طرف است.

روز گذشته نیز میثاق الحامدی نماینده پارلمان و عضو ائتلاف الفتح به وبگاه المعلومه اعلام کرده بود که عراق «میانجیگری مهمی میان ایران و آمریکا برای دور کردن منطقه از جنگ و کاهش شدت تنش میان طرفین انجام می‌دهد».