زمان وصل شدن اینترنت در کشور/ وصل شدن اینترنت در بسیاری از استانها و دانشگاهها

اخبار سیاسی- بسیاری از مردم پس از اعتراضات و آشوب ها و اغتشاشات اخیر به دلیل گرانی بنزین با قطعی اینترنت مواجه شدند . قطع شدن اینترنت باعث شد به بسیاری از مشاغل آنلاین که در بستر فضای مجازی شکل گرفته ضرر وارد شود هر چند مسئولان سعی کردند شبکه اینترنت داخلی را وصل نگه داشته اما طبیعتا قطعی اینترنت تصمیم صحیح در زمانی که مشکلات امنیتی برای کشور به وجود آمده بوده است.

به گزارش افکارنیوز، بسیاری از شبکه های معاند و دشمنان کشور با قطع شدن اینترنت نتوانستند به اهداف خود در سازماندهی آشوبگران اقدام کنند و به همین دلیل هر روز از رئیس جمهور آمریکا گرفته تا مقامات سیاسی و رسانه ای دنیا به ایران فشار وارد کرده تا اینتنت وصل شود زیرا اهدافشان در به هم ریختن اوضاع ایران را نقش بر آب دیدند.

جالب اینجاست حتی آمریکا آذری جهرمی وزیر ارتباطات را به دلیل قطعی اینترنت در ایران تحریم کرد.در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده وزیر ارتباطات ایران به دلیل نقشی که در «سانسور گسترده اینترنت» در روز‌های گذشته داشته تحریم شده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «ما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران را به دلیل محدودسازی اینترنت، از جمله محدودسازی برنامه‌های محبوب پیام‌رسان که به میلیون‌ها ایرانی برای برقراری ارتباط با یکدیگر و با دنیای خارج کمک می‌کنند تحریم می‌کنیم.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته تمامی دارایی‌های آذری‌جهرمی که در ایالات متحده هستند یا در مالکیت و کنترل اشخاص آمریکایی هستند باید مسدود شده و به دفتر دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا گزارش شوند.

محمد جواد آذری جهرمی نیز در پاسخ به تحریم آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: من تنها عضو باشگاه تحریمی‌ها نیستم، قبل از من استارت آپ ها، توسعه دهنده ها، بیماران سرطانی و کودکان ای بی هم تحریم شده اند.

وی افزود: من به حمایت از دسترسی آزاد به اینترنت ادامه خواهم داد و اجازه نمی دهم آمریکا توسعه ایران را متوقف کند.

اما با توجه به آرام شدن شرایط کشور و عادی شدن اوضاع همچنان اینترنت در برخی شهرها قطع می باشد که طبق آخرین اخبار مجوز برقراری ارتباطات اینترنت خانگی در ۱۰ استان کشور پیشتر به اپراتورها ابلاغ شده بود و هم اکنون اینترنت خانگی در ۱۰ استان کشور وصل شده است.

بنا به پیگیری‌ها اینترنت ثابت در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام رفع محدودیت شده است.

از سوی دیگر همچنین خبر رسیده اینترنت خانگی استان البرز نیز وصل شده و مشکلی وجود ندارد.

بر اساس اخبار رسیده اینترنت شهر تهران نیز به زودی وصل خواهد شد .

دسترسی 7هفت دانشگاه بزرگ و سطح یک کشور(امیر کبیر، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، تهران، علم و صنعت، خواجه نصیر و شهید بهشتی)  به اینترنت جهانی میسر شد.