پشت پرده طرح پمپئو برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران/ یک تیر و چند نشان

تحریم های تسلیحاتی ایران همواره از سوی آمریکایی ها اجرا شده و حالا وزیر خارجه دولت تروریست آمریکا اخیرا مدعی شده که تحریم های تسلیحاتی علیه ایران باید تمدید شود.

اخبار سیاسیآمریکا در این باره به دنبال چیست؟ با بررسی شرایط امروز آمریکا با توجه به شیوع کرونا در جهان این موضوع به وضوح مشخص است که آمریکایی ها در چاه بی کفایتی و عدم مدیریت برای مقابله با ویروس کرونا رسیده اند و آبروی آنها در دنیا رفته به صورتی که بیشترین میزان آمار کرونا را در جهان دارند.

به گزارش افکارنیوز، اخیرا ترامپ و همدستانش در کاخ سفید سعی کردند که با انتقاد از سازمان جهانی بهداشت و انتقادات از چین از بار انتقادات کم کنند اما به نتیجه نرسیدند.

حالا پمپئو که از سیاستمداران ضد ایران است درباره تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران سخن می گوید تا با جنگ روانی دیگری افکار عمومی را فریب دهد تا درباره افتضاح کرونا در آمریکا سوالی نپرسند.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی از نمایندگان مجلس درباره درخواست جدید پمپئو اینچنین واکنش نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در برجام به تمام تعهدات خود عمل و حتی بیش از آن خویشتن داری کرده است. تهاجمی‌ترین بخش حمله به برجام را ترامپ انجام داد و از توافق خارج شد به دنبال آن اروپایی‌ هرچند هجده تعهد جدید در قبال ایران برای جبران خسارات آمریکا اعلام کردند اما از ترس آمریکا به تعهدات خود پایبند نبودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده باید از همه مزایای برجام برخوردار شود. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک، جمهوری اسلامی برای بهتر شدن روابط بین المللی و منطقه‌ای از نظر سیاسی و اقتصادی باید بتواند فضای جدیدی را تجربه کند اما این اتفاق تاکنون نیفتاد است.

جمالی نوبندگانی افزود: بر اساس مفاد برجام و قطعنامه 2231 تحریم ایران در حوزه خرید تسلیحات 6 ماه دیگر به پایان می رسد  اما متاسفانه آمریکایی‌ها در همه ادوار به دنبال افزایش فشارهای همه جانبه علیه ما بوده و هستند و دیگران را هم وادار به این فشارها می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مایک پمپئو به دنبال تعبیه مقدماتی است که موضوع ایران مجدد در شورای امنیت مطرح شود، گفت: آنها طبق گذشته گزاره جعلی و دروغین را مطرح کردند تا فضای جامعه بین الملل را علیه ما منفی کنند اما شاهدیم که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر مقامات چینی و روسی به عنوان اعضای دایم شورای امنیت بارها نظرات دولتمردان آمریکا را محکوم کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروج آمریکا علت تضعیف برجام است، تصریح کرد: مواضع مقامات چین و روسیه قطعا همگام با امریکا در ارتباط با تمدید تحریم‌ تسلیحاتی نیست. البته انتظار می‌رود که مقامات اروپایی عضو دایم شورای امنیت نیز با پیشنهاد آمریکا مخالفت کنند.

پیشنهاد آمریکایی ها یک تیر و چند نشان است تا وضعیت خود را بهبود بخشند اما مطمئنا روسیه و چین در راستای سیاست های آنها قدم بر نمی دارند.