دولت اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهد

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه در شرایط فعلی ما شاهد آن هستیم که دولت روند بی‌نواسازی سرمایه‌های مردم را درنظر گرفته است. 

اخبار سیاسی- وی در توضیح بیشتر افزود: دولت مدام در حال کاهش ثروت و دارایی مردم بوده و دارایی‌های مردم را کم کرده است و در همین راستا ظاهرا بنا دارد مردم را بینوا سازد. 

وی تصریح کرد:‌ متأسفانه کاهش سرمایه‌های مردم موجب به خاک سیاه نشاندن آنان شده و آخرین سناریوی قوه مجریه در این باره کاهش سرمایه‌های مردم در بورس است. 

وی افزود: گویا دولت درصدد است کسری بودجه خود را به هر قیمتی تأمین کند و اهمیتی نمی‌دهد که چه بلایی بر سر مردم، خانوارها و سرمایه‌های آنان می‌آید. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: متأسفانه عده‌ای که از رانت برخوردار بوده و به مسئولین دولتی نزدیک هستند، سرمایه‌های زیادی را به جیب زده و آنانی که سهام‌های فولادی و پتروشیمی‌ها را دراختیار دارند، ثروت نجومی داشته و دولت در قبال سرنوشت عموم مردم که دارای سهام هستند، بی‌تفاوت است و کمترین توجهی به چگونگی اداره زندگی مردم ندارد. 

علیرضا‌بیگی گفت: از دولت انتظار داریم که برای اداره جامعه و اداره زندگی مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته و موجب کاهش سرمایه‌های مردم نشود. 

نماینده تبریز در مجلس گفت: متأسفانه کاهش سرمایه‌های مردم و افت بورس پیامد سیاست‌های غلط دولت بوده و به اقتصاد کشور تحمیل شده است. ضمن اینکه این اقدام می‌تواند پیامدهای سیاسی و اجتماعی و افزایش نابرابری‌ها و افزایش فقر و بی‌ثباتی در زندگی مردم را به وجود آورد، این در حالی است که چنین سیاست‌هایی به شکست منجر شده و ادامه این شرایط به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست، لذا باید شرایط تغییر اساسی کند.

وی گفت:‌ متأسفانه دولت اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهد که بتواند روند گذشته و اعمال سیاست‌های غلطش را تغییر داده، فکری به حال سرمایه‌های مردم کند.