پاسخ معاون فرهنگی ارشاد به احتمال برکناری وزیر

نشست خبری تشریح برنامه‌های حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب فرانکفورت و بلگراد امروز در سالن موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد.

سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست خبری، در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه از قطعیت برکناری علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع دارد و در صورت این بر کناری مدیران فرهنگی کشور با چه کیفیتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حضور خواهند داشت، گفت: پاسخی درباره صحت و سقم برکناری وزیر ارشاد نمی‌توانم بدهم اما در مورد خودم باید بگویم برنامه‌ای برای حضور در نمایشگاه فرانکفورت ندارم.

 

وی افزود: در خصوص این امر که آیا انتخاب‌ کتاب‌هایی که برای نمایش در نمایشگاه فرانکفورت برگزیده‌ شده‌اند، به صورت اساسی انجام پذیرفته یا نه؛ باید بگویم اصل این دغدغه که ما برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی نماینده واقعی از نشر کشورمان ارائه بدهیم، مهم و قابل توجه است اما اهالی رسانه هم می‌دانند که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما در انتخاب کتاب‌هایی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی معرفی خواهند شد، به تشکل‌ها مراجعه می‌کنیم تا میزان اعمال سلیقه‌های شخصی کاهش پیدا کند. طبیعتا چاره‌ای بجز مراجعه به تشکل‌های صنعت نشر در انتخاب کتاب‌ها و نویسندگانی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب حضور خواهند داشت، نداریم.

 

صالحی ادامه داد: راه عبور ما از مشکلات این چنینی در این دوره، مراجعه به تشکل‌های نشر بوده است.