واکنش مدیران مسئول مطبوعات به خداحافظی انتظامی ادامه دارد

به گزارش افکار نیوز ؛ علیرغم معارفه دکتر سلطانی فر به عنوان معاون جدید امور مطبوعاتی، برخی مدیران رسانه‌ها ضمن خوشحالی از حضور یک مطبوعاتی در این معاونت مهم وزارت ارشاد، یاد حسین انتظامی را نیز با اقدامات و عملکردش، گرامی داشتند.

دکتر انتظامی و عاقبت بخیری

اگر بخواهی مسوولیت‌های ارشد مملکتی را لیست کنی و سپس آنها را به ترتیب از سخت‌ترین مرتب کنی، قطعاً و به گواه همگان «مسوولیت مطبوعات کشور» در جمع 10 پله اول قرار می‌گیرد. وزارت ارشاد متولی فرهنگ کشور است و معاونت مطبوعاتی ناصح و راهنما و «بزرگتر» رسانه که رکن چهارم دموکراسی است. پس کاری سخت داری و پرحاشیه در بستری از سوء تفاهم‌ها که در تمام این دهه‌ها فقط یک نفر به سلامت از این «آتش» گذشت و رستگار شد.

حسین انتظامی شاید این عاقبت بخیری را مرهون رشد پله پله خود در مدیریت و کسب تجربه در لباس‌های گوناگون این تخصص باشد. او که روزنامه‌نگاری را با پوست و گوشت و استخوان خود درک کرده و طی 2 دهه تمام مناصب، از کار و اجرایی و مدیریت در موسسه‌های کلان تا بخش خصوصی و از نمایندگی مدیران مسوول در هیات نظارت، تا مدیرکلی مطبوعات داخلی و معاونت وزارت را داشته و کمتر در این چهل سال مدیری چنین متخصص بالای سر قشر و صنف خود دیده‌ایم.

وقتی با این تعریف به کارنامه حسین انتظامی نگاه کنیم، آن وقت موفقیت‌هایش عجیب نیست. او طرح‌هایی را اجرایی کرد که برای قبل رویا بود و برای بعدی‌ها حسرت...

(البته بماند که طرح اشتراک اگرچه ایده خوبی بود اما همراهان دکتر در اجرای این طرح نتوانستند رضایت اکثریتی را جلب نمایند).

 شاید اگر کارشناسانه به کارنامه مدیریتش در این 5 سال نگاه کنی ببینی که به بهترین شکل به صنوف و تخصص‌ها جهت داد!

و در پایان نکته‌ای را باید گفت که کمتر کسی از همکاران مطبوعاتی به آن اشاره کرده است؛

استفاده از مدیران با تجربه در بدنه معاونت مطبوعاتی از جمله آقایان ظهوریان، محرابی، ملکی، آخوندی و دکتر کرد (در سامانه مجلات  برگشتی)  که در طول 5 سال مدیریت جناب آقای انتظامی در موفقیت‌های معاونت مطبوعاتی یاری‌گری مدیری بودند که از جنس مطبوعات بود و از همین جا به این بزرگواران خسته نباشید می‌گوییم.

محسن احمدی، مدیرعامل مجموعه رسانه ای الهام گستر امروز ( مجلات قنادباشی، سفره ایرانی، کیک و شیرینی و صبح زندگی)

حمایت از تشکل‌های صنفی

دکتر انتظامی ازدل مطبوعات جوشید ه و همواره  کوشیده است تا نماینده ای شایسته  برای  انها باشد. خدمات ایشان در معاونت مطبوعاتی   بخصوص توجه خاص به شفاف سازی، اطلاع رسانی دقیق و همه جانبه و در کنار آن مشارکت جمعی  از طریق تشکل های صنفی مطبوعاتی فصل تازه ای در مدیریت مطبوعاتی گشوده است که استمرار ان می توانددر شرایط بحرانی و سخت فعلی  چاره جو باشد.

 اهمییت و حساسیت  معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد  احتیاج به یادآوری ندارد  و انتظامی می تواند به خود ببالد که هنگام ترک این نهاد مهم و تاثیر گذار فرهنگی ، دعای خیر همگان را پشت سر دارد. نگاهی به  انبوه ابراز نظرهای مثبت مدیران مطبوعات نشانگر درستی این ادعاست، این جانب به عنوان عضوی از جامعه بزرگ مطبوعات کشور وظیفه خود می دانم تا مراتب تشکر و قدردانی خود  را اعلام و برای ایشان در هر جا که باشند آرزوی توفیق استمرار خدمت داشته باشم. البته

دکتر انتظامی در  قامت نماینده مدیران مسول مطبوعات- با پشتوانه رای بالای   وقاطع مدیران مسئول - و حمایت وزیر محترم همچنان در خدمت جامعه  رسانه های کشور خواهد بود.

سید محمد کاظم مرتضوی، مدیرمسئول روزنامه شطرنج و رخ در رخ

اقدامات نوآوران و تحول سازمانی

دکتر حسین انتظامی به خوبی همه ارکان مطبوعات را می‌شناسد. خیلی از معاونان مطبوعاتی پیش از او این مقدار شناخت را نداشتند و لذا برنامه‌ای برای تحول نداشتند. البته پیش از او چنین افرادی داشتیم اما او شناخت و برنامه وسیعی برای معاونت مطبوعاتی داشت.

شفاف‌سازی یارانه‌های مطبوعات و قاعده‌مند شدن آن و طرح سامانه اشتراک از اقدامات درست و دقیق دوران حسین انتظامی بود.

من معتقدم نه تنها این کار بلکه تعداد کارهای نوآورانه حسین انتظامی در دوره مدیریتی‌اش بسیار بوده است. برخی کارهای او برای مطبوعات را در آینده باید مورد توجه قرار داد. یکی از کارهای بسیار بزرگ حسین انتظامی که پنهان مانده است این بود که برای مطبوعاتی‌ها بودجه گزارش تحقیقی معین کرد و هر کسی می‌خواست می‌توانست این بودجه را دریافت کند. توجه او به پژوهش و تحقیق بسیار ارزشمند است. این کاری بسیار بزرگ بود. ای کاش اقدامات ایشان بماند و دکتر سلطانی فر این راه را تداوم بخشد.

اما بزرگ‌ترین خصیصه دکتر انتظامی ، تبحر فوق العاده و استثنایی ایشان در ایجاد تحول و ارتقای سطح سازمانی است که مسوولیتش را می‌پذیرد. بی اغراق معاونت مطبوعاتی ارشاد با مدیریت جسورانه و تحول گرای انتظامی، انقلاب را تجربه کرده است. برقراری ضابطه به جای رابطه، حاکمیت قانون و شفاف سازی، توجه به رسانه‌های محلی و استانی و ضعیف‌تر که پشتوانه‌ی رسمی سیاسی نداشتند و اجرای طرح‌های جسورانه‌ای که برای پدرخوانده‌های رسانه‌ای نامطلوب و تحمل ناپذیر بود، فقط از عهده مدیر شجاعی چون ایشان برمی آمد.

دکتر علی پاکباز خسروشاهی،مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه نخست