دلیل اینکه وزیر ارشاد فیلم‌های جشنواره را ندیده است؟

سید عباس صالحی عصر پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه به پردیس سینمایی ملت آمد و پس از دیدن بخشهای مختلف این محل و نیز یکی از سالنهای سینمایی پاسخگوی برخی سوالات خبرنگاران شد.

او درباره محل برگزاری جشنواره در پردیس ملت برای اهالی رسانه گفت: این پردیس تجربه جدیدی بود تا حضور حرفهایتری برای رسانهها فراهم شود و با موضوعات دیگر مخلوط نشود. تفکیک رسانه‌ها نیز با همین نگاه انجام شد ولی ابتدا مشکلاتی مثل پارکینگ و اینترنت وجود داشت.

وی افزود: با این حال امیدوارم سال آینده مسئله پارکینگ طبقاتی در این‌ اطراف حل شود که قرار بود امسال هم تکمیل شود ولی انجام نشد.

صالحی همچنین اظهار کرد که نظرسنجی در این باره انجام خواهد شد.

وزیر فرهنگ همچنین در پاسخ به اینکه آیا در این جشنواره هم مثل جشنواره جهانی فجر ثبات خواهیم داشت؟ گفت: سازمان سینمایی در این مورد هنوز تصمیم نگرفته است.

صالحی در پاسخ به این سوالی که وقتی فیلمی مثل "امپراتور جهنم" با کیفیت ضعیف که سال گذشته هم‌ توسط هیات انتخاب رد شد به جشنواره امسال میآید اما از آن طرف وضعیت اکران برخی دیگر از فیلمها بلاتکلیف است و این باعث میشود نگاهی منفی نسبت به عملکرد وی در حوزه سینما وجود داشته باشد، بیان کرد: آن فیلم سال قبل آماده نبود و در دبیرخانه این مسئله عنوان شد. فرق امسال است فیلم با پارسال این است که در این دوره مراحل آماده سازی آن انجام شد!

وی همچنین درباره میزان خشونت فیلمهای جشنواره امسال نیز گفت: برای اینکه متهم نشوم در داوریها دخالت داشتهام تنها سالی است که فیلم‌های جشنواره را ندیده‌ام.

صالحی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیرا گفته است قبل از اینکه دخترش را به تئاتر ببرد خودش آن را می‌بیند گفت: من نگفتم خودم اول یک بار تئاتر ها را می‌بینم ولی معتقدم باید رده بندی سنی وجود داشته باشد که این هم در تئاتر و هم در سینما اهمیت دارد.