باردید رئیس صدا و سیما از پشت صحنه سریال «نفوذ»

عبدالعلی علی عسکری امروز سه شنبه ۱۱ دی در بازدید از پشت صحنه سریال «نفوذ» که قرار است در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه فجر امسال از شبکه یک سیما پخش شود، گفت: کشور ما تاریخ پرفراز و نشیبی دارد و مقطعی که در این سریال روایت می‌شود مقطع حساسی از این تاریخ است.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان پیچیدگی‌هایی که ساخت سریال‌های تاریخی به ویژه تاریخ معاصر دارد، عنوان کرد: «نفوذ» بیانگر بخشی از تاریخ است که بسیاری از مردم هنوز آن را در ذهن دارند و هر کس برداشت متفاوتی از آن دارد. این ویژگی کار را بسیار حساس می‌کند و باعث می‌شود تا پذیرش ساخت آن شجاعت بخواهد.

علی عسکری با اعلام اینکه چنین آثاری تاریخ را با زبان هنر روایت می‌کنند، افزود: مقطع تاریخی تسخیر لانه جاسوسی و حوادث پیش و پس از آن حاوی حقایقی از ماهیت آمریکا است که شاید از بزرگترین حقایق تاریخی باشند.

وی با اشاره به روزهای آغازین انقلاب اسلامی و فعالیت سفارت آمریکا در کشور توضیح داد: با وجود آنکه امام خمینی (ره) به ماهیت فاسد دولت آمریکا و ریشه فساد آنها واقف بود، مطابق قواعد بین‌الملل با حضور سفارت این کشور مخالفتی نکرد تا زمانی که ماهیت کینه‌توزانه آمریکا با انقلاب اسلامی بر همه آشکار شد.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به دشمنی آمریکا با ایران پس از تسخیر لانه جاسوسی، ادامه داد: آمریکا از حادثه تسخیر لانه جاسوسی سیلی محکمی خورد که از همان زمان تا امروز می‌کوشد به انقلاب ضربه بزند. قدرت این کشور استعمارگر رو به افول است. تنها مزیت آن این کشور نسبت به دیگر کشورها بحث اینترنت است که این دولت برای رسیدن به مقاصد شوم خود از آن بهره می‌برد.

وی با بیان اینکه امروز در معرض تهدید انحصار اینترنتی آمریکا هستیم تاکید کرد: همانطور که جوانان ما در تسخیر لانه جاسوسی در آن سال‌ها توانستند این کشور را مغلوب کنند امروز هم باید با از بین بردن این مزیت نسبی و به دست گرفتن ابتکار عمل، دشمن را از پای درآورند.

رئیس رسانه ملی درباره وظایف جوانان امروز در مقابله با دشمن گفت: جوانان امروز باید در وهله اول دشمن و دسیسه‌های آن را به خوبی بشناسند و با درکی عمیق از جنگ نرمی که برای ما تدارک دیده شده است، هوشیارانه عمل کنند.

به گزارش مهر، تولید سریال تلویزیونی «نفوذ» از حدود ۱۱ ماه قبل آغاز شده و تاکنون هزار و ۳۰۰ دقیقه از آن تصویربرداری شده است. این سریال در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود و بنا به گفته علی اکبری تهیه کننده این سریال، حدود ۷۰۰ دقیقه از آن هنوز تصویربرداری نشده است.

«نفوذ» در لوکیشن‌های متعددی در تهران، مریوان، اصفهان، چالوس و... تصویربرداری شده است. جواد شمقدری نویسنده و کارگردان این سریال حدود ۴ سال برای تحقیق و پژوهش این سریال کار کرده است. شهریار بحرانی نیز در این سریال در کنار شمقدری است و تدوین آن را برعهده گرفته است.

در بازدید رییس رسانه ملی، وی شاهد ضبط سکانسی از سریال شد که مربوط به اتاق جلسات شیشه‌ای سفارت آمریکا بود.