بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی در شهرستان ازنا ایجاد می‌شود

اسد عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ازنا اظهار داشت: بر اساس سند اشتغال پیش‌بینی‌شده تا پایان سال 95 درمجموع هزار و 563 فرصت شغلی در شهرستان ازنا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال زمینه اشتغال 246 نفر فراهم‌شده است، افزود: طی این مدت برخی از ادارت مانند صنعت و معدن برای 45 نفر، جهاد کشاورزی 51 نفر، کمیته امداد 31نفر، صندوق کارآفرینی امید 9 نفر، شرکت برق دو نفر و امور آب و گردشگری نیز هرکدام زمینه اشتغال یک نفر را ایجاد کرده‌اند.

فرماندار شهرستان ازنا در رابطه با روند اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ازنا، عنوان کرد: حدود 35 پروژه اقتصاد مقاومتی برای شهرستان ازنا تعریف‌شده که عمده‌ترین این پروژه‌ها راه‌اندازی کارخانه فولاد، سد کمندان، جاده شازند، فاز دوم بایر افلاک و گمرک است.

وی با اشاره به اینکه دو قطعه از چهار قطعه سنگین کارخانه فولاد ازنا از بند شهید رجایی به این شهرستان منتقل‌شده است، بیان کرد: به‌احتمال‌قوی نصب دستگاه‌های کارخانه فولاد ازنا امسال در هفته دولت طی یک مراسم رسمی انجام می‌شود.

عبدالهی مجموع سرمایه‌گذاری کارخانه فولاد را هزار و 20 میلیارد تومان دانست و گفت: این کارخانه اکنون حدود  70 درصد پیشرفت داشته و با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال حدود  هزار نفر فراهم می‌شود واکنون نیز حدود 150 کارگر ساختمانی در آن مشغول کار هستند.

وی در رابطه با وضعیت پروژه جاده ازنا ـ شازند، تصریح کرد: این جاده بناشده در هفته دولت 15 کیلومتر آن تحویل داده شود اما بعید میدانیم این میزان تا هفته دولت محقق شود.

فرماندار شهرستان ازنا  با اشاره به اینکه امسال 15 میلیارد تومان برای انجام این پروژه اختصاص داده‌شده است، اظهار داشت: 35 کیلومتر از محور ازنا شازند در حوزه استان لرستان است که هم‌اکنون تقریباً 50 درصد از کار انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه سد کمندان ازنا تا  22 بهمن امسال آبگیری می‌شود، افزود: 40 میلیارد تومان اعتبار درسال 95 برای این سد اختصاص‌یافته است.

عبدالهی در رابطه با وضعیت کارخانه دارویی بایر افلاک، عنوان کرد: فاز نخست این کارخانه مشکل مالی داشت که با کمک استاندار برطرف شد اما مشکل دیگر آن محدودیت نوع کالای تولیدی  آن بود که بازهم برای افزایش آن پیگیری‌هایی انجام شد.

وی بیان کرد: امروز سالن و انبار گمرک ازنا و آتش‌نشانی منطقه ویژه اقتصادی  این شهرستان توسط یکی از مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی کشور راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار شهرستان ازنا گفت: پیش‌بینی‌شده بود تا در راستای اقتصاد مقاومتی سالی 50 هزار تن گندم در شهرستان ازنا تولید شود اما در همین سال نخست حدود 85 هزار تن گندم تحویل گرفته شد و در این برنامه جلو هستیم.