چکه حسادت مسئولان استانی روی گردن همدیگر

حجت‌الاسلام شیخ مرتضی ایازی در جمع اعضای بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه مسئولان گاهی اوقات از روی اخبار رسانه‌ها تصمیم به انجام کاری می‌گیرند، اظهار کرد: هر چند معتقدم که باید استقلال خبرنگاران مانند جامعه روحانیت حفظ شود، اما سیستمی نیز باید طراحی شود تا هم معیشت آنها تأمین شده و هم بتوانند اخبار دقیقی مخابره کنند.

 

یادگار علامه ایازی افزود: گرفتاری مازندران این است که دنبال اصولگرا و اصلاح‌طلب می‌رویم، اما سودها و منافع برای دیگران است و همیشه در حاشیه هستیم.

 

وی با انتقاد از وضعیت اشتغال در مازندران گفت: در حالی‌ که برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها از مازندران به استان دیگر رفته است، اما شاهد هستیم که هنوز مسئولان به سر‌وکله هم می‌زنند و چکمه حسادت روی گردن مسئولان این استان سنگینی می‎کند.

 

* غرب مازندران محل تفریح پایتخت‌نشینان

 

این استاد حوزه علمیه کوته‌فکری‌ها را از دیگر عوامل عقب‌ماندگی استان نام برد و افزود: به‌نظر می‎رسد برخی‌ها شلاق رضاخانی را بیشتر از دموکراسی جمهوری اسلامی دوست دارند و نمی‌بینند که غرب مازندران محل تفرج پایتخت‎نشینان شده و منفعتی برای مردم مازندران ندارد.

 

* مازندران فقیر است

 

ایازی با تاکید بر اینکه مازندران با وجود همه سرمایه‌های مادی و معنوی از فقیرترین مناطق کشور است، گفت: مهم‌ترین علت رکود استان، به‌ویژه در منطقه شرق مازندران، تنگ‌نظری و حسادت است، ضرورت دارد که با استفاده از فضای رسانه رویکردها را تغییر دهیم و این وظیفه مهم با اتحاد مسئولان، حوزه و اهالی رسانه ممکن می‎شود.

 

مدیر حوزه علمیه رستم‌کلا با بیان اینکه توجه رهبر معظم انقلاب به مناطق محروم مازندران برای مسئولان بسیار حیاتی است، خاطرنشان کرد: اگر رهبری عظیم‌الشان انقلاب نبودند، روستاهای مازندران هرگز نعمت داشتن برق را احساس نمی‌کردند و جاده سراسری فعلی همان جاده قدیمی بود، اما با عنایات رهبری تبدیل به اتوبان شده است.

 

 * توجه بیش از اندازه به حزب و گروه در مازندران

 

وی توجه بیش از اندازه به حزب و جناح را از دیگر عوامل رکود در مازندران توصیف کرد و گفت: طبیعی است که جناح‌ها به‌دنبال منافع خود هستند، اما مازندران که یکی از سیاسی‌ترین استان‌های کشور است، هیج منفعتی نصیب او نشده و تنها سر و صداها و هیاهوها برای این استان بوده است.

 

ایاذی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت کریدور شمال جنوب اظهار کرد: این پروژه عظیم ملی هنوز از بندر امیرآباد به جاده اصلی بهشهر نرسیده و 11 سال معطل مانده، تبعیض‌ها آن‌قدر زیاد است که رشته‌کوه البرز نه‌تنها نمی‌گذارد هوای آلوده به مازندران بیاید، بلکه از ورود کارخانه‌ها و صنعت به این استان نیز جلوگیری می‌کند.

 

*رویایی به‌نام سدگلورد

 

مدیر حوزه علمیه رستم‌کلا، سد گلورد را رویای مردم منطقه شرق مازندران دانست و گفت: این سد به افسانه تبدیل شد و خودمان نیز باور نداریم که زمانی در آن منطقه سدی وجود داشته است.

 

وی علمای مازندران را از سرمایه‌های اسلام و منطقه نام برد و گفت: شخصیت‌هایی همچون علامه حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی سرمایه‌های اسلام و مازندران هستند و در معرفی دیار علویان و منطقه شرق مازندران همت کرده و از نگاه جناحی و قوم‌گرایی بپرهیزیم.

 

ایازی با بیان اینکه بسیج روحیه و عشق جهادی می‌خواهد، اظهار کرد: بسیج تنها ارگان مردمی دنیا است که فقط برای رضای خدا کار می‌کند و در دنیا نظیر آن وجود ندارد.