نکونام همیشه پشت تیم هایش حرف می زند

بیت الله رضایی درباره اظهارات جواد نکونام بعد از جدایی از سایپا مبنی بر اینکه «بزرگترین اشتباهم این بود که رفاقتی با سایپا قرارداد بستم» اظهار داشت: باید اول مشخص کنیم منظور جواد نکونام از قرارداد رفاقتی چیست. آیا او منظورش این است که به سایپا حال داده که آمده یا اینکه در رفاقت نتوانسته پول خوبی از سایپا بگیرد. من ابتدا باید بدانم منظور او چیست تا بتوانم جواب بدهم. مثل این می ماند که شما مریض باشید به پزشک مراجعه نکنید اما نسخه بخواهید.

وی ادامه داد: نکونام باید بگوید که حضور در سایپا به سودش بوده یا به ضررش تمام شده است. چیزی که مشخص است باشگاه سایپا به طور کامل تمام حق و حقوق نکونام را پرداخت کرده و هیچ بدهی به او ندارد.

وی درباره اینکه نکونام بعد از جدایی از اکثر تیم هایش چنین حرف هایی را بر زبان آورده عنوان کرد:  این حرف درست است. او وقتی از استقلال رفت این تیم بد شد، از اوساسونا رفت علیه آن باشگاه صحبت کرد، فلان تیم را ترک کرد شروع کرد به انجام مصاحبه. چطور تا زمانی که در آن باشگاه بازی می کند بهترین است؟ با این حال باید ببینیم منظور نکونام از اینکه پای رفاقت را وسط کشیده چیست. 

مدیرعامل باشگاه سایپا درباره جوی علیه آندرانیک تیموریان پیرامون محرومیتش در بازی با پدیده ایجاد شده است بیان داشت: اعتقاد ما این است که آندو هیچ محرومیتی ندارد. ما آندو را به عنوان بازیکن آزاد جذب کردیم و زمانی که او به سایپا آمده قبل از آن در ام صلال بازی می کرده است. مثل این می ماند که ما یک بازیکن خارجی را جذب کنیم و بگوییم چون در کشورش محروم بوده اینجا باید محرومیتش را سپری کند. ماجرای آندو هم از نظر ما این است که او اگر محرومیتی داشته باید در لیگ قطر آن را سپری می کرده است نه حالا که فقط 13 هفته باشگاه سایپا می تواند از وجودش استفاده کند. با این حال ما تابع قوانین هستیم و هر تصمیمی مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون بگیرند اطاعت می کنیم.

رضایی درباره جوسازی عربستانی ها و تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دادن مهلت به ایران و عربستان تاکید کرد: این روزها همه درباره فوتبال ما حرف می زنند اما حرف من این است که مگر عرب ها چه کسانی هستند که اعلام کنند به کشورمان نمی آیند. ما در رنکینگ فدراسیون جهانی رتبه اول آسیا را در اختیار داریم و این نشان می دهد فوتبال مان قدرتمند است. پس چرا باید باشگاه هایمان طوری تقویت نشوند که بتوانند در آسیا مقام بیاورند. این روزها همه از تیم امید انتقاد می کنند. حرف من این است مگر ما در لیگ قهرمانان آسیا مقامی آورده ایم که از تیم امید انتظار صعود به المپیک داشته باشیم.  به نظر من فدراسیون فوتبال باید قانونی را وضع کند که طبق آن هیچ بازیکن ایرانی حق حضور در باشگاه های عربی را نداشته باشد. ما اگر می خواهیم به عرب ها ضرب شصت نشان دهیم باید فوتبال مان را به قدری تقویت کنیم که در زمین مسابقه جواب دندان شکنی به آنها بدهیم. این امر با حضور بازیکنان مستعد ایرانی در لیگ کشور خودمان به خوبی محقق می شود.

وی درباره کنش و واکنش عادل فردوسی پور و مجید جلالی در برنامه 90 دوشنبه شب گذشته افزود: تا جایی که من اطلاع دارم جلالی و فردوسی پور ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی را با یکدیگر برقرار کردند. من فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد.

رضایی در پایان درباره شانس سایپا برای رسیدن به سهمیه آسیایی افزود: ما امیدواریم چون فقط دشمن ناامید می شود. تلاشمان را انجام می دهم تا انشاءالله سهمیه آسیایی را به دست آوریم.