ابراهیم شکوری از آن دسته بازیکنانی است که در آکادمی فوتبال سایپا رشد پیدا کرد و به وسیله این تیم به فوتبال ایران معرفی شد. او بعدها به پیام مشهد رفت و سه سالی هم در تیم پرسپولیس توپ زد.

 

شکوری که این روزها ۳۱ ساله است، از سال ۹۱ دوباره به جمع نارنجی‌های کرجی برگشته و به گفته خودش می‌خواهد فوتبالش را در همین تیم سایپا به اتمام برساند.

 

اظهارات شکوری را در ادامه بخوانید:

 

* این روزها اوضاع و احوال ابراهیم شکوری چه‌طوری است؟

- خدا را شکر خوبم. تقریبا صبح و بعد از ظهر تمرین داریم تا بتوانیم نیم فصل دوم بهتر از نیم فصل اول نتیجه بگیریم.

 

* سایپا نیم فصل دوم بهتر می‌شود؟

- هدف ما این است که بعد از سه چهار سال که در میانه های جدول بودیم، بتوانیم بهتر نتیجه بگیریم و نیم فصل دوم قوی تر کار کنیم.

 

* قبول داری سایپا مجموعه‌ی خوبی است که آنگونه که باید و شاید از امکاناتش استفاده نمی‌شود؟

- بله، من فکر می کنم سایپا جز بهترین باشگاه های ایران است. چون که ما همه چیز داریم. پتانسیل هایی وجود دارد که باید از آن استفاده شود ولی متاسفانه استفاده نمی‌شود. اما امیدوارم امسال بتوانیم به هدف‌ باشگاه یعنی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسیم.

 

* زمانی که پرسپولیس بودی همه فکر می‌کردند شیطونی ولی الان داری دکترا می‌گیری. انگار خیلی هم شیطون نیستی.

- من بچه پایین شهرم و چهره ام غلط انداز است. همه فکر می‌کنند شاید شیطون باشم ولی دارم درس می خوانم. واقعا کار سختی است. مثلا همین الان که باشما مصاحبه می‌کنم باید بگویم پس‌فردا امتحان دارم!

 

* پرسپولیس آدم رو شیطون می کند؟

- نه، من فکر می‌کنم هر کسی که در استقلال و پرسپولیس بازی می‌کند باید اول جنبه داشته باشد. چون وارد دنیای جدیدی می‌شود. با این همه فکر می کنم سایپا خیلی آرامش دارد. زیاد تو چشم نیستیم.

 

* این بی‌طرفدار بودن سایپا اذیتت نمی‌کند؟ بالاخره تو زمانی در پرسپولیس باز می‌کردی.

- بله، من خودم سال اولی که آمدم سایپا یک موقع‌هایی شوکه می‌شدم. مثلا در بازی با نفت تهران که در ورزشگاه دستگردی یک نفر هم در استادیوم نبود حس بدی به هم دست داد ولی آدم باید نقطه‌ی مثبت قضیه رو نگاه کند. شما آرامش داری و فشاری احساس نمی‌کنی. در پرسپولیس اینجوری نیست. یک حرکت اشتباه تا هفته‌ها در رابطه با آن بحث می‌شود و مردم تحلیل می‌کنند.

 

* چه شد از پرسپولیس جدا شدی؟

- سال آقای دنیزلی یک سری اتفاقات افتاد، من با مدیر برنامه شون صحبت کردم گفتند من اصلا روحم از این لیست خبر ندارد. بازیکنایی که بازی نمی کردند تو لیست بودند و ما را نمی خواستند. یک سال قرارداد داشتم ولی با صحبت هایی که کردم مخصوصا با مشورتی که با آقای عبدی انجام دادم تصمیم گرفتم از پرسپولیس به سایپا بروم.

 

* پشیمان نیستی؟

- نه فکر می‌کنم آدم باید پای تصمیم هایی که می گیرد بایستد. از انتخابم راضی هستم چون من واقعا بازیکن سایپا بودم. از جوانان و تا رده بزرگسالان با سایپا قهرمان شدم ولی به خاطر مصدومیت و نامهربانی مجبور شدم از سایپا جدا شوم ولی این چرخه خدا را شکر چرخید و برگشتم به سایپا و راضی هستم.

 

* اگر دوباره پیشنهاد داشته باشی دوست داری برگردی پرسپولیس یا می‌خواهی تا پایان در سایپا بمانی؟

- من خودم واقعیتش دوست دارم فوتبالم را در سایپا به پایان برسانم. چون که سن من تقریبا 32-31 است و با توجه به شرایطی که پرسپولیس دارد و جوان گرایی کرده، فکر می‌کنم پرسپولیس واقعا نیاز داشته باشد به جوان هایی که بروند و کمکش کنند. ضمنا من در سایپا جا افتادم. من از بچگی پرسپولیسی بودم و افتخار کردم که تو این تیم بازی کردم مخصوصا در کنار بزرگانی مثل علی کریمی، کریم باقری، وحید هاشمیان و مهدی مهدوی کیا. فکر می‌کنم این لطف خدا بود که شامل حال من شد که توانستم در کنار تقریبا بزرگترین بازیکن‌های فوتبال ایران هم بازی باشم. البته قبلا با آقای دایی و هاشمی‌نسب هم همبازی بوده‌ام. ولی به نظر خودم الان برنگردم پرسپولیس خیلی بهتره.

 

* تا حالا احساس کردی کسی بخواهد در زمین با تو تسویه حساب شخصی کند؟ شده مثلا بگویی در بازی برگشت حسابت را می‌رسم؟

- من واقعیتش تا موقعی که کسی بهم آسیب نرساند کاری به کار کسی ندارم.

 

* غذای مورد علاقه ات چیه؟

- من قورمه سبزی که مادرم درست می کند را خیلی دوست دارم.

 

* دست پخت خودت خوب است؟

- درحد ماکارونی واملت آره خوب است.

 

* اهل بیزینس هستی یا نه؟

- خیلی دوست دارم وارد بیزینس شوم چون رشته‌ام حسابداری بوده ولی مشغله ی فوتبال و درس زیاده. وقت بیزنس ندارم.

 

* مربی چی؟ نمی‌خواهی مربی شوی؟

- تا آنجایی که بتوانم سعی می‌کنم وارد مربیگری نشوم چون ما 16 تا نیمکت داریم و کلی مربی و کلی مدعی که فکر می کنم خیلی از ماها بزرگتر هستند که بتوانند مربیگری کنند. البته شاید هم شدم ولی زیاد روی این موضوع هدف‌گذاری نکرده‌ام.

 

* تیم مورد علاقه ات در خارج از ایران کدام است؟

- من بارسلونا و منچستر را خیلی دوست دارم.

 

* بازیکن موردعلاقه ات؟

- روبرت کارلوس.

 

* هم پست هم هستید...

- بله هم پستم بوده؛ دفاع چپ.

 

* در فوتبال از چه کسی بیشتر از همه گله داری؟

- از کسی گله ندارم. مطمئنا هر اتفاقی برای آدم می افتد خیر است. همیسه سعی می کنم از شرایطی که هستم بهترین استفاده را بکنم و راضی باشم.