برانکو مشتری جدید پیدا کرد

پرسپولیس تهران دو فصلی می‌شود با هدایت برانکو ایوانکوویچ توانسته موفق ظاهر شود و پس از ۹ سال به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسد. مرد کروات با برنامه‌ریزی، تاکتیک و آرامش خود، سرخپوشان تهرانی را به اوج رسانده است در حالی که خبر جدایی‌اش می‌تواند شوکی برای هواداران محسوب شود.

اتفاقی که دور از ذهن نیست. بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالات تابستانی پرسپولیس آن هم قبل از لیگ هجدهم، به اتمام رسیدن قرار داد ۷ بازیکن اصلی و کارساز، نامشخص بودن وضعیت مدیریتی و از همه مهم‌تر پیشنهاداتی که از خارج و داخل می‌رسد و برانکو را برای رفتن وسوسه می‌کند.

باشگاه پرسپولیس هم پس از پرونده شکایت مانوئل ژوزه انواع و اقسام مشکلات را تجربه کرد. از محرومیت مهدی طارمی بگیرید تا درگیری گاه و بی‌گاه با سرمربی پرتغالی بر سر برنامه‌ریزی مسابقات و اردو‌های تیم ملی همه و همه طاقت مرد کروات را طاق و تحملش را تمام کرده است که عطای کار در پرسپولیس را به لقایش ببخشد.

قرارداد برانکو در پایان لیگ هفدهم به اتمام می‌رسد و بالطبع این مربی حرفه‌ای می‌‌تواند آزادانه به هر باشگاهی که دلش خواست کوچ کند. او در مصاحبه خود رسماً اعلام کرد چیزی معلوم نیست!

یکی از این تیم‌های باشگاهی خواهان برانکو، سپاهان است. تیم اصفهانی چند سالی است نزول کرده و دیگر نمی‌تواند در ایران و آسیا آقایی کند. شعار «ما سپاهانیم و حالاحالاها قهرمانیم!» مدت‌هاست از روی سکوهای ورزشگاه نقش جهان شنیده نمی‌شود و نارضایتی هواداران در نصف جهان موج می‌زند.

مسئولان تیم اصفهانی گرچه زلاتکو کرانچار را به همین منظور استخدام کردن که دوباره سپاهان را به اوج برگرداند اما این اتفاق نیفتاد. زردپوشان کماکان در بحران به سر می‌برند و وضعیت روحی، روانی بازیکنان هم چندان مناسب نیست.

گرچه زمزمه‌هایی مبنی‌ بر حضور احتمالی محرم نویدکیا به گوش رسید اما هدف اصلی مسئولان سپاهان، برانکو ایوانکوویچ است. مردی که سپاهانی‌ها معتقدند قادر است معمار این تیم لقب بگیرد. البته بحث‌هایی هم مطرح شده که محرم نویدکیا شاگرد قدیمی برانکو و اسطوره فوتبال اصفهان هم در کنار پروفسور مشغول به کار شود.

آنچه برانکو را وسوسه می‌کند که از پرسپولیس جدا و راهی اصفهان شود شرایط مناسب سپاهانی‌هاست.

باشگاه سپاهان از لحاظ مالی مشکلی نداشته و می‌تواند خواسته‌های برانکو را برآورده کند. باتوجه به این پتانسیل، مرد کروات می‌تواند خرید‌های خوب و مناسبی هم داشته باشد و به قول معروف تیمی برای قهرمانی ببندد. دوستان نزدیک برانکو هم در سپاهان فعالیت داشته و اخبار خوبی از وضعیت مالی و امکانات تیم اصفهانی به او ارائه داده و مرد کروات را مشتاق به کوچ به دیار نصف جهان کرده‌‌اند.

 ممکن است این خبر با تکذیب دو باشگاه پرسپولیس و حتی سپاهان رو‌به‌رو شود ولی به قول برانکو: هر مربی یا فوتبالیستی می‌تواند در سال آخر قراردادش پیشنهادات رسیده را بررسی کند و جواب مثبت بدهد.