تمام طلبم از پرسپولیس را بخشیدم

علیرضا محمد در خصوص بازی دربی اظهار داشت: بازی دربی مطمئنا متفاوت خواهد بود. چرا که تیم پرسپولیس با توجه به اینکه دو سه تا از مهره‌های خوب خودش را مثل مهدی طارمی ندارد. مهدی طارمی بازیکن بسیار مؤثر و مهاجم تمام کننده‌ای است که می‌توانست برای پرسپولیس مؤثر باشد. از یک لحاظ استقلال با توجه به تغییراتی که در کادر فنی‌اش ایجاد کرده شرایط متفاوتی دارد. من بازی مقابل نساجی را دیدم و متوجه شدم که استقلال حتی از لحاظ تاکتیکی هم تغییر کرده است.

وی ادامه داد: دربی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. مطمئنا بازی سختی خواهد بود و دو تیم برای برد به میدان خواهند رفت. چرا که پرسپولیس مدعی عنوان قهرمانی است و به دنبال کسب سه امتیاز است و استقلال اگر می‌خواهد از شرایط بحران خودش جدا شود می‌تواند این بازی را ببرد.امیدوارم بازی جذاب، پرهیجان و تماشاگرپسندی باشد. اکثر دربی‌هایی که من حضور داشتم، مساوی شده اما دربی که آقای کریم باقری گل پیروزی بخش ما را درون دروازه استقلال زد به نظرم دلچسب بود و همچنین 3 گلی که ایمون زاید به استقلال زد هیچ وقت فراموش نمی‌شود و به نظرم این دو مسابقه جزو دربی‌های خوبی بود که با بردش هواداران پرسپولیس شاد شدند.

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه چه تیمی برنده دربی خواهد شد، اظهار داشت:‌ مطمئنا دوست دارم پرسپولیس برنده شود چرا که این تیم شکل خوبی گرفته، متکی به یک بازیکن نیست و اگر بازیکن اصلی خود را نداشته باشد فرد جایگزین وارد می‌شود و تیم لطمه نمی‌‌خورد اما برعکس استقلال در حال شکل‌گرفتن است و با توجه به تغییراتی که در کادر فنی‌اش ایجاد شده است هنوز شکل خودش را پیدا نکرده است.  به  نظرم پرسپولیس از همه لحاظ از استقلال سرتر است چرا که حضور برانکو به تیم پرسپولیس شخصیت داده  و تیم را متحول کرده ولی ای کاش مهدی طارمی در تیم حضور داشت.خیلی می‌توانست به تیم پرسپولیس کمک کند. نمی‌دانم محسن مسلمان در بازی حضور دارد یا نه. اگر حضور نداشته باشد ممکن است پرسپولیس کمی در کارهای هجومی افت می‌کند اما حضور مسلمان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

علیرضا محمد در ادامه در خصوص محرومیت احتمالی دو بازیکن استقلال و پرسپولیس در آستانه دربی اظهار داشت: من این کار را تائید نمی‌کنم. به هر حال بازیکن باید حرفه‌ای باشد و زندگی حرفه‌ای را آغاز کند. به هر حال این کار مناسب نیست ولی به نظر من باشگاه‌ها باید با بازیکنان برخورد کنند و امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات در فوتبال نباشیم.

علیرضا محمد در خصوص اینکه در حال حاضر مشغول چه کاری است،‌ اظهار داشت: در حال حاضر در حال درس خواندن هستم و به دنبال این هستم که مدارک مربیگری‌ام را کامل کنم. مدرک C مربیگری‌ام را گرفته‌ام. ان‌شالله سال دیگر مدرک B مربیگری را بگیرم و بتوانم در فوتبال در عرصه مربیگری مؤثر باشم.

وی همچنین ادامه داد: متاسفانه فوتبال بی‌رحم است. همیشه گفته‌اند پهلوان زنده را عشق است. زمانی که من در پرسپولیس بودم، متاسفانه مصدومیتی برایم به وجود آمد و دست راستم را عمل کردم. از مدیرعامل آن زمان آقای رویانیان ناراحت شدم که کاری کرد که از پرسپولیس جدا شوم. دنیزلی سرمربی آن وقت پرسپولیس من را به عنوان 5 بازیکن اصلی  جزو لیست خود قرار داده بود و حتی به مدیران پرسپولیس گفته بود با علیرضا محمد قرارداد ببندید. جالب اینجاست رویانیان با من تماس گرفت و پرسید در کدام پست بازی می‌کنی؟ من با خنده جواب دادم! من 4 سال است در پرسپولیس بازی می‌کنم. 90 تا بازی با پیراهن پرسپولیس انجام دادم. یعنی شما متوجه نشدید من در کدام پست بازی می‌کنم؟ پست من دفاع راست است. بعد آقای رویانیان گفتند که ما فردا با شما قرارداد می‌بندیم. به هر حال من مصدوم بودم و بالاخره مصدومیت من با انجام فیزیوتراپی و کارهای درمانی برطرف می‌شد. بعد از آن متوجه شدم دنیزلی با توجه به مشکلات خانوادگی که برایش به وجود آمد دیگر به ایران نمی‌آید. بلافاصله با باشگاه زنگ زدم تا تکلیف خودم را مشخص کنم. بالاخره ترس داشتم با توجه به اینکه مصدوم بودم اتفاقات دیگری در پرسپولیس به وجود بیاید. بعد از چند روز آقای شیرینی با گل به عیادت من آمد و گفت آقای رویانیان رویش نشد که با شما دیدار کند و گفت که ما نمی‌توانیم با شما قرارداد ببندیم. در صورتی که 4 روز از زمان نقل و انتقالات گذشته بود و دست من جایی بند نبود. 

وی در ادامه افزود: خواهش می‌کنم از مسئولان از این مدیران در فوتبال استفاده نکنند. مدیری که نمی‌داند بازیکنش در چه پستی بازی می‌کند، به درد فوتبال نمی‌خورد. فوتبال ما به مدیرانی امثال دادکان، عابدینی و خیلی از مدیران فوتبالی احتیاج دارد تا فوتبال ما شرایط بهتری پیدا کند. من حتی تمام طلبم را بخشیدم و فکر می‌کنم طلب من از پرسپولیس بالغ بر 165 میلیون تومان بود. به عشق پیراهن پرسپولیس حتی به باشگاه هم نرفتم. می‌دانستم دستم جایی بند نیست و نمی‌توانم این پول را زنده کنم. با توجه به مشکلات مالی که شاید در بعضی زمان‌ها برایم به وجود می‌آمد و این طبیعی است. کار و شغل ما فوتبال بود اما هیچ وقت خودم را کوچک نکردم تا به باشگاه پرسپولیس بروم و به احترام هواداران پرسپولیس این کار را انجام ندادم چون پرسپولیس یک تیم بزرگی است برای این تیم زحمات زیادی انجام دادم. 

وی در پایان اظهار داشت: به نظرم رویانیان فوتبال من را نابود کرد و من می‌توانستم چند سال دیگر در پرسپولیس بازی کنم و مؤثر باشم و زمانی که از پرسپولیس جدا می‌شوی مطمئنا فوتبال شما رنگ و بوی متفاوتی می‌گیرد و دیگر جذابیتی برای شما ندارد. مگر اینکه به فوتبال امارات یا اروپا بروی. در ایران بزرگتر از استقلال و پرسپولیس نداریم و احساس کردم بعد از رفتنم از پرسپولیس شرایطم واقعا تغییر کرد. امیدوارم روزی برگردم و بتوانم روی نیمکت پرسپولیس به عنوان مربی به تیم محبوبم کمک کنم.