ماجرای تیام و استقلال به کجا رسید؟

پندارتوفیقی درباره آخرین وضعیت مامه بابا تیام و نقل و انتقالات استقلال گفت: همیشه در زمان فصل نقل و انتقالات با برخی  داستان‌ها روبرو هستیم و البته فشار هواداران طبیعتا روی بحث فضای های مجازی مضاعف می شود و ممکن است در این فشارها باشگاه به ناچار بازیکنانی را به اختیار بگیرد که خیلی ممکن است کاربردی برای تیم نداشته باشند.

او ادامه داد: تیام را سال گذشته جذب کردیم؛ تقریبا حدود 2 هفته روی این بازیکن کار کردیم تا به ایران بیاید و در این میان هم یکسری از دلالان ایرانی از حضور بازیکنان در ایران جلوگیری می‌کردند، اما با وجود تمام مشکلات تیام را راضی کردیم تا فقط به ایران بیاید و شرایط کشور ما را از نزدیک ببیند. حتی در آن زمان کار تیام با باشگاه های قطری تمام شده و 2 سال روادید کار نیز برای او فرستاده شده بود. در هر صورت او را راضی کردیم تا از قطر به ایران بیاید و با هماهنگی افتخاری جلسه شبانه با تیام تا ساعت 3:30 صبح  طول کشید.

معاون ورزشی باشگاه استقلال بیان کرد: تیام 2 شرط داشت که یکی از آنها این بود که بیش از نیم‌فصل در ایران نمی ماند و و دوم اینکه قصد داشت رقم قراردادش را بالا ببرد و با توجه به اینکه برای گرفتن مهاجم  تحت فشار بودیم، به او پیشنهاد دادیم که به جای نیم فصل، 3 نیم فصل با ما قرارداد منعقد کند و حداقل مبلغی را به استقلال پرداخت کند.

توفیقی ادامه داد: با تیام برای نیم‌فصل قرارداد 300 هزار دلاری منعقد کردیم و رقم 200 هزار دلار هم برای جدایی او در نظر گرفتیم. افرادی که انتقاد می کنند در آن زمان کفش ما در پای آنها نبوده که راه بروند و ببینند شرایط به چه شکل بوده است. در آن شرایط  بستن قرارداد 300 هزار دلاری و 200 هزار دلار برای فسخ اقدام مناسبی محسوب می شد.

توفیقی عنوان کرد:  تیام در سفری که به کویت داشت اعلام کرد در نظر دارم با تهیه روادید با خانواده به مکه بروم و پس از آن داستان باشگاه الکویت پیش آمد و پیشنهادی که ظاهراً باشگاه الکویت به او داده است.

او ادامه داد: نمی دانیم پیشنهاد باشگاه الکویت به تیام تا چه حد صحت دارد اما به خاطر اینکه این موضوعات را جمع کنیم صحبت های لازم را با تیام انجام دادیم و او به ما اعلام کرد هماهنگی های لازم را با مدیر برنامه جدید او انجام دهیم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال افزود: هماهنگی های لازم را با مدیر برنامه های تیام انجام دادیم و او داستان پیشنهاد های الکویت و رقم های نجومی را به ما گفت. از آنها خواستیم از کویت بیرون بیایند تا بتوانیم مذاکره کنیم. حتی بلیت پرواز و هتل را هم گرفتیم و به همراه افتخاری و یکی از حامیان مالی به استانبول رفتیم و حدود ساعت 6 صبح به ترکیه رسیدیم.

او ادامه داد: قرار بود در همان هتل جلسه را برگزار کنیم اما ساعت 7 صبح متوجه شدیم تیام نیامده و زمانیکه علت را از مدیر برنامه او جویا شدیم او در پاسخ گفت تیام درگیر تهیه گذر نامه برای سفر به مکه بوده و نتوانسته در جلسه حاضر شود. ارتباط تصویری با تیام برقرار کردیم و او گفت با مدیر برنامه او مذاکره کنیم. از ساعت 7 تا 17 همان روز در مورد بحث های قرارداد با مدیر برنامه های تیام مذاکره کردیم و آن چیزی که فراتر از فوتبال ایران بود برای حفظ تیام پیشنهاد دادیم و حتی در این میان حامیان مالی هم همه جوره پای کار آمدند و در نهایت قرار شد تیام ظرف 24 ساعت پاسخ دهد.

توفیقی عنوان کرد: شب گذشته یک ساعت تلفنی با تیام صحبت کردم و او گفت مشکلش پول نیست و بهانه جدید آورد. تیام اعلام کرد گرفتاری های دیگری همچون مشکل خانوادگی و دعوت به تیم ملی سنگال را دارد که در نهایت به تیام گفتم اگر مشکلش رفتن به تیم ملی است، از تیم استقلال می‌تواند به تیم ملی برود اما تیام در صحبت هایش از پیشنهادات تیم‌های عربی و ترکیه‌ای سخن گفت و اعلام کرد خانواده‌ و مشاورانش حاضر نیستند او به ایران باز گردد. 

او خاطرنشان کرد: هر کاری که از دست‌مان برمی‌آمد انجام دادیم و تمام امکانات را برای او برآورده کردیم. حتی به تیام اعلام کردیم که او رفتار هواداران و امنیت در ایران را دیده‌ و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

معاون ورزشی باشگاه استقلال افزود:کماکان پیگیر وضعیت وضعیت تیام هستیم و همه شرایط را فراهم کردیم و منتظر جواب نهایی او هستیم.

توفیقی درباره جذب الهیار صیادمنش و امید سینگ گفت: با بازیکنان حاضر در لیست شفر مذاکرات لازم را انجام داده ایم.

انتهای پیام/