مهاجمان پرسپولیس گل می‌زنند اما کم می‌زنند!

پرسپولیس در ۴ هفته گذشته از این فصل، تنها ۴ گل زده و فقط ۲ پیروزی به دست آورده است. سرخپوشان عملکردی بدتر از این هم در ادوار لیگ داشته‌اند، اما از آنجا که پرسپولیس با برانکو طی سال‌های اخیر، به تیمی قدرتمند و همیشه مدعی تبدیل شده، باور کردن این موضوع که آن‌ها به دردسر افتاده باشند، کمی عجیب به نظر می‌رسد. نتایج دو هفته اخیر سرخپوشان، خیلی‌ها را به فکر فروبرد که آیا باید این تیم، قید تکرار قهرمانی‌هایش را بزند یا هنوز هم شانس‌هایی برای ماندن در رده‌های بالای جدول و حضور در جمع مدعیان وجود دارد؛ بالاخره وقتی تیمی با دو باشگاه نه چندان مدعی مثل استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان به تساوی می‌رسد، حتماً خبر‌هایی در راه است! 
مهاجمان گل زدند، اما نه به اندازه! 
پرسپولیس در دو بازی اول، وقتی توانست دروازه حریفانش را باز کند، به پیروزی دست یافت. بازی با پدیده و سپس فولاد خوزستان، ۶ امتیاز به سرخ‌ها هدیه کرد، اما وقتی چشمه گلزنی پرسپولیسی‌ها خشک شد، ۴ امتیاز از دست دادند آن‌هم در شرایطی که برای تکرار قهرمانی، نیاز به جمع کردن امتیازات در نیم‌فصل اول دارند و سپس در نیم‌فصل دوم، به دنبال تمام کردن کار باشند ولی با این روند، ناامیدی‌های زیادی برای کمپ سرخ به وجود آمده است. البته مهاجمان پرسپولیس در دو بازی اول گل زدند؛ سیامک نعمتی (۲)، گادوین منشا و البته علی علیپور گلزنان پرسپولیس در این بازی‌ها بودند ولی قبول کنید که به اندازه کافی گل نزدند. 
نکته مثبت؛ نکته منفی 
نکته مثبت اینکه ۴ گل اخیر فقط توسط مهاجمان به ثبت رسید. یعنی پرسپولیس در فاز تهاجمی، برنامه‌هایش را به خوبی پیش برده ولی نکته منفی اینجاست که آقای گل لیگ و سایر مهاجمان تیم نتوانستند در ۱۸۰ دقیقه اخیر، توپ را از خط دروازه رقبای‌شان رد کنند. انصافاً سرخ‌ها فرصت‌های زیادی برای گلزنی مقابل نفت مسجدسلیمان ایجاد کردند، اما به همان اندازه، استعدادشان در فرصت‌سوزی را به رخ کشیدند، اما برای آنکه عملکرد پرسپولیس در فصل هجدهم را بهتر بررسی کنیم، سری به آمار و ارقام زدیم تا ببینیم عملکرد این تیم در فصل‌های قبل که سرخ‌ها، لیگ را با برانکو شروع کرده‌اند، چطور بوده است. 
فصل پانزدهم؛ چیزی شبیه کابوس 
در فصل پانزدهم، پرسپولیس بدترین شروع ممکن را داشت و برای دو هفته، در رده پانزدهم قرار گرفت. این اولین فصلی بود که برانکو به عنوان سرمربی تیم، فصل را با پرسپولیس کلید می‌زد. او به فاصله ۶ بازی مانده به پایان فصل چهاردهم، سرمربی پرسپولیس شده بود و تا امروز، در کمپ سرخ‌ها حاضر است. در این فصل، پرسپولیسی‌ها یک تساوی و ۳ باخت را در ۴ بازی ابتدایی‌شان تجربه کردند. آنها، اما در همین شرایط، ۶ گل به ثمر رسانده بودند. علی علیپور، هادی نوروزی، مهدی طارمی (۲) و امید عالیشاه (۲) گل‌های پرسپولیس را زدند؛ در آن فصل کابوس‌وار، پرسپولیس به لحاظ گلزنی، شرایط بهتری از این فصل داشت. البته لیگ پانزدهم به غیر از فوت هادی نوروزی، برای سرخ‌ها یک کابوس دیگر هم داشت؛ نایب‌قهرمانی در آخرین ثانیه‌های بازی. 
فصل شانزدهم؛ برانکو وزیر اقتصاد در لیگ 
در این فصل، پرسپولیس برای قهرمانی، اسب خود را زین کرد، اما برخلاف فصل پانزدهم، حالا یک پرسپولیس کاملاً محتاط را می‌دیدیم. آن‌ها می‌بردند، امتیاز پشت امتیاز می‌گرفتند، اما با برد‌های کوچک، به سمت قهرمانی می‌رفتند. در ۴ بازی اول، ۳ برد و یک تساوی برای تیم ثبت شد در حالی که آن‌ها فقط ۴ گل زده بودند. کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری (۲) و مهدی طارمی گلزنان تیم سرخپوش پایتخت بودند و ۱۰ امتیاز را در همان هفته‌ها به حساب باشگاه واریز کردند. فصلی که در نهایت، جام به پرسپولیس رسید. 
فصل هفدهم؛ شروع خوب، پایان عالی 
فصل قبل، درخشش پرسپولیس ادامه یافت. باز هم برانکو با تیم محتاطش به میدان رفت و باز هم قهرمانی را به دست آورد. تیم او در ۴ هفته نخست صاحب ۳ برد و یک تساوی شد و با ۱۰ امتیاز، اسب خود برای قهرمانی را زین کرد. آن‌ها شروع خوبی داشتند؛ ۸ گل در ۴ بازی زدند، یعنی دو برابر این فصل! وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، گادوین منشا، کمال کامیابی‌نیا، مهدی طارمی (۲) و فرشاد احمدزاده (۲) گلزنان این تیم در هفته‌های نخست بودند. همان شروع خوب، در نهایت به یک فرجام عالی بدل شد و جام در کمپ سرخ باقی ماند. پرسپولیس امیدوارترین تیم بود با اینکه از نیم‌فصل همان لیگ، پنجره نقل و انتقالاتش بسته شد و نتوانست بازیکن جدیدی بگیرد. 
فصل هجدهم؛ چرا این‌طور شد؟
برانکو قبل از شروع فصل، حرف از هت‌تریک در قهرمانی و امیدواری‌های رنگارنگ برای رساندن تیمش به این عنوان به زبان می‌آورد. اتفاقاً با دو برد، حرکت رو به جلویی داشت، اما بعد از آن چه شد؟ به نظر شما، پرسپولیسی‌ها می‌توانند از این چالش به خوبی عبور کنند و در هفته‌های آینده، اتفاقات بهتری را رقم بزنند؟ اصلاً چه شد که ترمز تیم برانکو در گلزنی را کشیدند؟ تیمی که در ۴ هفته اول لیگ شانزدهم ۴ گل و در ۴ هفته اول لیگ هفدهم، ۸ گل زده بود، انتظار می‌رفت در ۴ هفته ابتدایی لیگ هجدهم بتواند بیش از ۸ گل را رقم بزند آن‌هم در شرایطی که قرعه بسیار خوبی داشت ولی تنها ۴ گل با دو بازی بدون گل زده برای این تیم رقم خورد.