حیف است کی‌روش جام نگیرد

سیروس دین‌محمدی فصل قبل در شهرداری تبریز عملکرد خوبی داشت، اما حالا تیمش در آستانه انحلال قرار دارد. دین‌محمدی یکی از بهترین‌های استقلال در دهه ۷۰ بود. با او گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

* دلیل شکست استقلال برابر السد از نظر شما چه بود؟

این بازی به همه ثابت کرد استقلال در فصل نقل و انتقالات چه عملکرد ضعیفی داشت. سیدمجید حسینی، نورافکن، جپاروف، ابراهیمی و تیام جدا شدند و شجاعیان مصدوم! دانشگر، محمدی‌مهر، نیومایر، روح‌ا... باقری، تبریزی، الحاجی گرو، همام طارق و... جذب شدند. در این میان باقری و تبریزی عملکرد رضایت‌بخشی داشتند، اما بقیه چی؟ به نظرم علی قربانی خیلی بهتر از الحاجی گرو بود و چرا باید ۴، ۵ میلیارد هزینه جذب مهاجمی شود که کارنامه‌اش نشان می‌دهد گلزن نیست یا نیومایر چه دارد که رضا آذری ۲۰ ساله خودمان ندارد؟! با افت محسوس استقلال نمی‌توانستیم توقع داشته باشیم برابر السد قدرتمند به پیروزی برسیم. اشتباهات شفر در جریان بازی تأثیرگذار بود. روزبه چشمی داشت بار خط دفاعی استقلال را به دوش می‌کشید، اما او را به خط میانی منتقل کرد و حاصلش دریافت ۳ گل شد.

* اما گل سوم روی اشتباهات فردی رقم خورد!

سهرابیان از وسط زمین به دروازه‌بان پاس داد، او خواست بازیسازی کند، اما منتظری دیر برای گرفتن توپ استارت زد، غفوری هم مهاجم السد را با خطا سرنگون کرد؛ در این گل رحمتی، سهرابیان، غفوری و منتظری نقش داشتند، این که اشتباه فردی نمی‌شود. مربی باید از قبل به بازیکن بگوید از وسط زمین پاس به عقب نمی‌دهند، آن هم در دقایقی که بازی را باخته‌ایم و باید گل بزنیم؛ پاس به عقب موقعی توجیه داشت که تیم جلو بود و می‌خواست وقت هدر کند.

* به بازی برگشت با السد امیدی هست؟

باید با امید زندگی کرد. السد تیم قوی‌تری است و در بازی برگشت دنبال تمام کردن ۹۰ دقیقه و راهیابی به نیمه نهایی خواهد بود و خودش را به آب و آتش نمی‌زند و با داشتن بازیکنانی مثل ژاوی و گابی ریسک خطرناک نمی‌کند.

* صحبت‌های کارلوس کی روش را شنیدی و چه نظری داری؟

مربیگری سلیقه‌ای است. او گفت: وریا غفوری را جام جهانی نبرد، چون دنبال بازی هجومی نبود. در جام ملت‌ها دنبال بازی هجومی هستیم، چون می‌خواهیم بعد از سال‌ها چهارمین قهرمانی را به دست بیاوریم. مسلماً در بحث مالکیت توپ و ارائه فوتبال هجومی باید خیلی بهتر از گذشته باشیم. توقع ما از آقای کی‌روش قهرمانی است. قبلاً ۳ بار ایران قهرمان جام ملت‌ها شده و امیدوارم ایشان هم این عنوان را به دست بیاورد. حیف است بعد از ۸ سال همکاری یک جام نگیرد، ضمن این که در این ۸ سال بالای ۱۰، ۱۲ میلیون یورو پول گرفته و باید یک جام به ویترین فوتبال‌مان اضافه کند.

* شهرداری تبریز چه شد؟

تیم را در رده هفدهم تحویل گرفتم، ۸ بازیکن من به تیم‌های خوب لیگ یک رفتند و یکی هم لیگ برتری شد با این حال تیم را در رده دهم تحویل دادم، اما گفتند شهرداری‌ها دیگر نمی‌توانند تیمداری کنند. نمی‌دانم چرا این قانون فقط شامل حال تبریز شد، چون در ماهشهر، بوشهر و... شهرداری تیمداری می‌کند. فقط می‌توانم بگویم این قانون ۲۰۰ جوان تبریزی را نابود کرد.