ادعای یک کارشناس داوری/ داور به سود پرسپولیس سوت زد!

حسین عسگری درباره عملکرد روشن ایرماتوف داور بازی پرسپولیس و الدحیل گفت: بازی بسیار مهمی بود و AFC هم یکی از بهترین داورانش را برای این بازی در نظر گرفته بود. او تجربه کافی را در بازی های سخت، داشت و کاملا به بازی مسلط بود. در مجموع تصمیماتی که به ضرر پرسپولیس گرفته شود و روند بازی را تغییر دهد، از جانب این داور گرفته نشد. در دقیقه ۲۶ خطایی که مدافع پرسپولیس کرد و داور کارت زرد داد مستحق کارت قرمز بود. بنابراین می‌بینیم که داور به نفع پرسپولیس سوت زده است و این اتفاقات در فوتبال طبیعی است. این بازی دو نیمه متفاوت داشت و در مجموع هر دو نیمه، می توان نمره بالایی به ایرماتوف داد.

او در ادامه به غیرحرفه‌ای بودن اعتراض های برانکو اشاره کرد و افزود: آنچه خیلی مشهود بود، این است که با هر سوت داور، مربیان و بازیکنان پرسپولیس اعتراض می‌کردند. مربی حرفه‌ای مثل برانکو نباید چنین حرکاتی را انجام دهد. این اتفاقات ناشی از تحت فشار بودن اعضای تیم است. داور در لحظات آخر بازی، تصمیم غیر مهمی گرفته بود اما رفتار کاملا اشتباه از سوی برانکو منجر به اخراج شدنش شد.

عسگری اضافه کرد: این‌ها مشکلاتی است که تمام باشگاه‌های ایرانی دارند. پرسپولیس تیم مهمی است و تماشاگر زیاد دارد اما در دو فصل اخیر نتوانسته یار اضافه کند و این‌ها باعث می‌شود چنین حرکاتی تشدید شود. الدحیل از بازیکنان خوب خارجی استفاده می کرد در حالی که پرسپولیس این حق را نداشت. بنابراین بازیکنان و مربیان بر سیستم روانی تسلط نداشتند. قانون نیز صریح گفته اگر کسی با جر و بحث به تصمیم داور اعتراض کند، باید برخورد شود و داور می‌تواند از زمین اخراج کند. برانکو همین نوع اعتراض را مقابل نساجی نیز داشت اما چون داوران ما قاطع برخورد نمی‌کنند، مربیان ما فکر می‌کنند در بازی‌های خارجی هم این کار را می‌توانند انجام دهند.

این کارشناس داوری در پایان گفت: به عنوان عضوی از جامعه فوتبال، این برد را به پرسپولیس تبریک می‌گویم و از آن خوشحال هستیم. به هر حال یکی از نماینده‌های ما به مرحله نیمه نهایی راه یافته و این باعث افزایش اعتبار فوتبال ایران در آسیا می‌شود.