مدافع پرسپولیس: قهرمان آسیا شویم موهایم را می‌تراشم

 شجاع خلیل زاده در این فصل نمایشی فوق العاده از خود به جا گذاشته و توانسته یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم برانکو ایوانکوویچ لقب گیرد. موضوعی که با ستایش برانکو از عملکردش نیز همراه بوده است. شجاع خلیل زاده در جدال با السد نمایش موفقی داشت و ضمن مهار بونجاح، توانست زمینه ساز گل برتری تیمش نیز شود. خلیل زاده مدعی است در صورت قهرمانی سرخپوشان در این رقابت‌ها دست به اقدام جالبی خواهد زد.
برانکو هرگز به دفاع فکر نمی‌کند
ما خودمان را برای یک بازی سخت آماده کرده بودیم و از نظر ذهنی‌هم آماده این دیدار بودیم. خود آقای برانکو خیلی با ما صحبت کرد و به ما گوشزد کرده بود که به چیزی به جز پیروزی فکر نکنیم و خدا را شکر توانستیم در خانه حریف یک نتیجه خیلی خوب کسب کنیم. آقای برانکو همیشه می‌گوید در هیچ دیداری نباید دفاع کنیم. تیم یکدل و یکدستی هستیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و نتایج خوبی کسب کنیم. امیدوارم در بازی برگشت با حمایت هواداران و همت بچه‌ها نتیجه خوبی بگیریم و به فینال برسیم. این هم آرزوی ما بازیکنان است و هم انتظاری که هواداران از ما دارند.
پول مهم است، اما خوشحالی هواداران مهتر
بعضی اوقات یکدل بودن و همدل بودن مهمتر از پول است. در حال حاضر بازیکنان پرسپولیس مشکلات مالی دارند، اما برای هواداران بازی می‌کنند. همه پشت هم هستیم و همه دوست دارند تیم برنده باشد. باید این را به یاد داشته باشیم که در زندگی و در فوتبال همه چیز پول نیست و در فوتبال همدلی و تیم بودن مهم‌تر از پول و امکانات است. باشگاه مشکلات مالی دارد و همه ما در این شرایط سخت در حال کار کردنیم، ولی فقط به یک چیز فکر می‌کنیم و آنهم نتیجه گرفتن و خوشحال کردن هواداران است. ما تیم خوب و هماهنگی داریم و نشان دادیم می‌توانیم در شرایط سخت هم عملکرد خوبی داشته باشیم.
لذت بخش است که در این شرایط باعث لبخند مردم شویم
من خودم قبل از بازی با سیدجلال صحبت می‌کردم به او گفتم که شرایط به قدری سخت است که حتی خود من هم می‌ترسم. تعجب می‌کنم که برانکو هیچ وقت خودش نگفت که این مشکل را داریم و به دنبال بهانه باشد. ولی خدا را شکر قدرت تیمی ما به قدری است که اسامی برای آن بازی نمی‌کنند و از بزرگترین و با تجربه‌ترین بازیکن گرفته تا جوان‌ترین و کم اسم و رسم‌ترین ما در زمین به نحو احسن تلاش می‌کند وظایفش را انجام دهد و همه بازیکنان ما در این بازی عملکرد خوبی داشتند. مهم برای ما فقط شاد کردن دل هواداران در این اوضاع سخت است. حالا نمی‌گویم السد قطر، هر تیمی در مرحله نیمه نهایی آسیا بهرحال سخت است، اما وقتی با این شرایط مقابل آن‌ها بازی می‌کنیم، بردیم و لذت بردیم. همین که مردم خوشحال باشند برای ما بهترین اتفاق است. همین که در این اوضاع می‌توانیم مردم را خوشحال کنیم بهترین لذت برای ماست.
بازیکنان السد می‌گفتند اینجا تمام نشده و در آزادی می‌بینیم‌تان
به قول آقای برانکو این بازی دو نیمه دارد و یک نیمه آن در قطر و یک نیمه در تهران برگزار می‌شود، خیلی بازی سختی و هنوز کار تمام نشده است. بازیکنان السد بعد از بازی در چشم ما نگاه می‌کردند و می‌گفتند همه چیز اینجا تمام نشده و در تهران می‌بینیم‌تان و به دنبال جبران خواهیم بود. این را به نشانه کری نمی‌دانم و واقعا آن‌ها تیم قدرتمندی هستند که اگر بخواهیم به برد بازی رفت توجه کنیم حسرت بزرگی برای ما باقی خواهد ماند. واقعاً کار سختی داریم و همانطور که گفتم امیدوارم هواداران باید به کمک ما بیایند و با یک حمایت فوق العاده در استادیوم آزادی به موفقیت برسیم و در فینال حاضر شویم. بدانید که بازیکنان شرایط سختی را دنبال می‌کنند. با مصدومیت بازی می‌کنند. حسین با مصدومیت بازی کرد و در نهایت رباط پاره کرد و امیدوارم هرچه زودتر برگردد و مطمئن باشید این تیم و بازیکنانش هیچ چیزی برای هواداران کم نخواهد گذاشت و آن‌ها نیز از حمایت خود به ما دریغ نکنند.
ماجرای بغداد بونجاح و شجاع
شجاع خلیل زاده طی دو دیدار اخیر با السد و مقابل آقای گل مهارنشدنی این رقابت‌ها عملکرد موفقی داشت و توانست او را در گلزنی ناکام بگذارد. در این بازی او کاملا روی اعصاب مهاجم الجزایری بود و باعث اعتراضش به داور نسبت به حرکات مدافع پرسپولیس شد؛ شجاع درباره آن صحنه اینطور توضیح می‌دهد: قبل از هر بازی آقای سیدجلال حسینی بازیکنان را جمع می‌کند و درباره وظایف آن‌ها صحبت می‌کند تا به شرایط و آشنایی لازم نسبت به بازیکنان حریف و وظایف خودمان دست پیدا کنیم. مثلاً سیامک نعمتی هم در این بازی روی اکرم عفیف کار کرده بود و راه‌های مهار او را تمرین کرده بود و توانست از پسش بر بیاید. در کل بحث من یا شخص دیگری نیست و کل تیم هم در دفاع و هم در حمله موثر است. وقتی علیپور گل می‌زند تیم گل زده و وقتی ما گل می‌خوریم هم کل تیم گل می‌خورد و اگر بازیکنی مهار شده باشد کار یک مدافع نیست و کار کل تیم است.
امیدوارم سیامک به اتفاقات بزرگتری برسد
خیلی خوب کار کرد و بچه خیلی خوبی است و من خودم قبل از بازی برای او دعا کردم و گفتم خدا به دل پاک او نگاه کند و کاری کند که در پست جدیدش موفق باشد و خدا را شکر که این اتفاق افتاد و در نهایت توانست عملکرد خوبی داشته باشد و بازیکن مقابلش را به خوبی مهار کند و اجازه نفوذ از سمت راست را به حریف ندهد.
قهرمان آسیا شویم موهایم را از ته می‌زنم و کچل می‌کنم
همه بازیکنان می‌دانند که من موهایم را خیلی دوست دارم، ولی قول داده‌ام که اگر به امید خدا قهرمان آسیا شویم کچل می‌کنم و موهایم را می‌تراشم. هنوز برای صحبت از قهرمانی زود است و بعد از بازی برگشت و به امید خدا صعودمان به فینال بهتر می‌توان در مورد فینال صحبت کرد، ولی برای قهرمانی لحظه شماری می‌کنیم. الان مهم بازی با السد است و امیدوارم خدا به این بچه‌ها که از ته دل برای موفقیت تلاش می‌کنند کمک کند و بتوانیم از این بازی عبور کنیم. بازیکنان در عین نداری و مشکلات تمرین می‌کنند و برای موفقیت تلاش می‌کنند.
وظیفه‌ام بهترین عملکرد برای پرسپولیس و امیدواری به تیم ملی است
نظر سرمربی قابل احترام است. حضور در تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است و من هم این آرزو را دارم. اما باید تلاش کنم در تیم باشگاهی عملکرد خوبی داشته باشم و من هم تمام تلاشم را می‌کنم. حق بازیکن پرسپولیس است که به تیم ملی دعوت شوند و این را من نباید بگویم و نظر سرمربی است. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم هر کس دعوت می‌شود بهترین عملکرد را داشته باشد.