شکاری: 100 هزار دلار ذوب آهن روی میز است

بازیکنی که بعد از درخشش در جام جهانی زیر 20 سال در کره جنوبی و گل زنی به تیم های زامبیا و پرتغال راهی تیم روبین کازان شد و منتظر فرصت است تا مثل سردار بدرخشد.

رضا شکاری، پیش از ترک روسیه و حضور در اردوی تیم ملی امید پاسخگوی سوالات خبرنگار "ورزش سه"، بود. به اتفاق این مصاحبه را می خوانیم:


*رضا وضعیتت این فصل در روبین کازان چطور است؟ فصل گذشته زیاد در ترکیب تیم حضور پیدا نمی کردی.


الان الحمدالله شرایط بهتری به نسبت فصل گذشته دارم. فصل گذشته و در نیم فصل نخست در تیم ب حضور داشتم و از نیم فصل دوم بود که به تیم الف آمدم و دوبازی هم انجام دادم. اما این فصل از شروع در تیم الف تمرین کردم و تا به این جای کار هم در سه بازی به میدان رفتم. در بازی با زنیت، روستوف و خیمچه که در بازی با خیمچه در ترکیب ثابت تیم بودم.


با اینکه در ماه های سپری شده کمتر بازی به من رسیده اما از حضور در لیگ برتر روسیه و تیم روبین راضی هستم و شک ندارم آینده شرایط بهتری برای من رقم خواهد خورد. من برای شهرت و پول به روسیه نیامدم و اینجا حضور دارم که از نظر فنی پیشرفت کنم.خوشبختانه مربی خوبی  بالای سر من حضور دارد و شک ندارم باعث پیشرفت من خواهد شد و با راهنمایی های او به جایگاهی بالاتر ازداشته های فنی ام دست پیدا خواهم کرد.


*به اردوی تیم ملی امید دعوت شدی. آیا این بار در اردو حضور پیدا می کنی؟


حتما. الان دارم آماده می شوم که به تهران بیایم و در اردوی تیم ملی حاضر شوم. خوشبختانه باشگاه این بار به ما اجازه حضور در اردوی تیم ملی امید را داده است. البته من قبلا هم یک بار در اردوی تیم ملی امید حضور پیدا کردم. شرایط خوبی در اردو دیدم. با اینکه با کرانچار کار نکرده ام. او از فوتبال و فوتبالیست های ایرانی شناخت کافی دارد و دستیاران او هم باتجربه هستند. به اعتقاد من ما می توانیم به المپیک صعود کنیم. به شخصه چیزی کم نخواهم گذاشت. امیدوارم این اتفاق بعد از دهه ها برای فوتبال رخ دهد تا هم مردم ایران خوشحال شوند و هم ما از سربازی معاف شویم. برای ما که لژیونر هستیم سخت است که دو فصل در یکی از تیم های نظامی بازی کنیم. واقعیت این است که اگر قرار باشد برای بازی در یکی از تیم های نظامی به ایران بیاییم جایگاهی که هم اکنون در اختیار ما در فوتبال حرفه ای قرار گرفته و البته به زحمت به دست آمده به راحتی از دست خواهد رفت.


*ذوب آهن از تو به فیفا شکایت کرده. جریان چیست؟ آیا رای فیفا برای تو دردسر درست نخواهد کرد؟


بله درست است باشگاه ذوب آهن از من به فیفا شکایت کرده اما هنوز فیفا رایی نداده است. زمانی که من قصد جدایی از تیم ذوب آهن را داشتم بر اساس بند موجود در قرارداد باشگاه خواهان من می خواست 100 هزار دلار به باشگاه ذوب آهن بدهد که باشگاه این پول را نخواست و ظاهرا بیشتر می خواست. چیزی نزدیک به 500 هزار دلار.


من با سعید آذری هیچ مشکلی ندارم. ایشان جای پدر من است و در فوتبال خیلی به من کمک کرد.مشکل ما همان طور که اشاره کردم باشگاه ذوب آهن است. ما به آنها گفتیم 100 هزار دلار روی میز است. اما آنها قبول نکردند و اینجا بود که گفتیم بهتر است فیفا رای بدهد. به محض اینکه فیفا رای بدهد ما 100 هزار دلار را به ذوب آهن خواهیم داد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.