ایران امن ترین کشور منطقه است

فرهاد تجری در گفتگو با بازی دراز، با اشاره به اوضاع سیاسی منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه می باشد که ثبات و آرامش موجود آن در سایه رهبری حکیمانه ، آگاهانه و مدبرانه صورت پذیرفته است.

 

وی اذعان کرد: کشور ایران مایه آرامش منطقه است چرا که عزت مملکت ما نسبت به حکومت سابق افزایش یافته و از نظر امکانات و پیشرفتهای غلمی با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست.

 

نائب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی درادامه افزود: ایران تنها کشوری است که با تمام قوا در مقابل آمریکا و هم پیمانانش ایستاده و درست زمانیکه گروهک داعش شکل یافت و وحشت همه حاکمان کشورهای منطقه را فرا گرفت و هر یک از آنها به دنبال گریز از داعش بودند، به ناچار به دامان کشور ایران پناه آوردند.

 

تجری خاطر نشان شد: آنچه که مسلم است بردباری و استقامت ملت ایران در تمامی عرصه ها می باشد که خود ، دلیل اصلی قدرت ایران به شمار می رود لذا باید تمامی مسئولین در هر جایگاهی در پی خدمت رسانی به مردم این مرز و بوم باشند.

 

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از استانهای حماسه ساز در 8 سال دفاع مقدس و در اعصار مختلف بوده است در سفرهیئت دولت به این استان ، مطالبات مردم را بیان کرده و خواستار رسیدگی به آنها شدیم که عمده آن بحث منطقه آزاد قصرشیرین بود.

 

تجری با اشاره به وجود پتانسیلهای بسیاری دراستان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه با وجود پتانسیلهای مردمی و مرزی بالاترین نرخ بیکاری را دارد و برای حل این مشکل ایجاد منطقه آزاد قصرشیرین یکی از راهکارهای منطقه می باشد.

 

منتخب مردم حوزه قصرشیرین گفت: طی بیانیه ای با همکاری سایر نمایندگان استان کرمانشاه خواستار اعطای مجوز منطقه آزاد قصرشیرین شدیم و امید است براساس گفته ریاست جمهوری دراستان کرمانشاه که اذعان داشت هنوز برای بحث منطقه آزاد هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است ، مجوز منطقه آزاد قصرشیرین صادر گردد.

 

تجری ضمن تشکر از زحمات نمایندگان پیشین در امر ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین اظهار داشت: تاریخچه و قدمت مرز قصرشیرین خود گویای فعالیت چندین ساله این مرز در مقابل مرزهای تازه باز شده مریوان و مهران است لذا تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم این منطقه به کار خواهیم بست.

 

 شهرستان سرپل زهاب درغرب استان کرمانشاه دارای جمعیتی بالغ بر 90 هزارنفر و 48 کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق می باشد.