گوشی دادن به موسیقی قبل از خواب ممنوع!

نتایج یک بررسی جدید به یافته‌های متفاوت از قبل رسیده و تأکید می‌کند گوش دادن به موسیقی قبل از خواب، می‌تواند خواب را مختل کند.

نتایج جدید با این ایده که موسیقی خواب آور است و ممکن است به خواب کمک کند تناقض دارد؛ محققان آمریکایی در مطالعه خود دریافتند،  پخش آهنگ‌های جذاب قبل از زمان خواب فرد را دچار «کرم گوش» می‌کند.

مطالعه اخیر رابطه بین گوش دادن به موسیقی و خواب را مورد بررسی قرار داده و بر مکانیسمی که به ندرت مورد کاوش قرار گرفته است، تمرکز می‌کند؛ تصاویر موسیقی غیر ارادی یا «کرم گوش» به شرایطی اطلاق می‌شود که یک آهنگ بار‌ها و بار‌ها در ذهن فرد پخش می‌شود. این موارد معمولا هنگام بیداری اتفاق می‌افتد، اما محقق این پژوهش دریافت که این موارد در هنگام تلاش برای خواب نیز اتفاق می‌افتد.

بسیاری از  افراد قبل از خواب موسیقی گوش می‌دهند تا خواب راحت‌تری داشته باشند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این رویه می‌تواند استراحت شبانه را به خطر بیاندازد.

کارشناسان در تگزاس دریافتند کسانی که قبل از خواب بیشتر به موسیقی گوش می‌دهند دارای«کرم گوش» مداوم هستند و همچنین خواب ضعیف‌تری دارند.

این مطالعه نشان می دهد افرادی که به طور منظم  و  یک یا چند بار در هفته «کرم گوش» را در شب تجربه می‌کنند، در مقایسه با افرادی که به ندرت دچار این حالت می‌شوند، ، شش برابر کیفیت خواب پایین‌تری دارند.

نتایج یافته‌های جدید با این ایده که موسیقی خواب آور است و ممکن است به خواب کمک کند تناقض دارد؛ در حقیقت، مغز خوابیده پس از توقف موسیقی چندین ساعت به پردازش موسیقی ادامه می‌دهد.