خانواده‌های دارای دو معلول خانه دار می شوند

عبدالله‌زاده در نشست خبری گفت: در سال گذشته در حوزه اشتغال مددجویان توانستیم با کمک خیرین و بانک‌ها بیش از 47 هزار شغل ایجاد کنیم که از این تعداد 13 هزار شغل مربوط به مناطق روستایی است.

وی ادامه داد: در بحث تأمین مسکن طرح نهضت مسکن را برای مددجویان دنبال می‌کنیم که در این زمینه 100 هزار واحد را ساماندهی کرده‌ایم.

عبدالله‌زاده گفت: در بحث مسکن معلولان نیز 11 هزار و 300 واحد شناسایی شده که برای اولین بار برای خانواده‌های دو معلول اعتبار تخصیص یافته است.

قائم‌مقام توانمندسازی سازمان بهزیستی گفت: 4 هزار واحد مسکونی دیگر امسال تحویل مددجویان خواهد شد و 3 هزار و 800 واحد مسکونی تحت عنوان طرح نهضت مسکن داده می‌شود.

وی از اختصاص سهمی برای ایجاد مسکن حمایتی و اجتماعی خبر داد و گفت:‌30 هزار فرصت شغلی بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده و سازمان نیز 17 هزار مورد را در نظر گرفته که در مجموع 47 هزار فرصت شغلی می‌شود که 30 درصد آن مربوط به مناطق روستایی است.

* جلب روش‌های نوین فرهنگ مسئولیت اجتماعی

همچنین در این نشست کوزه گر قائم مقام مشارکت‌های اجتماعی بهزیستی نیز گفت: در حوزه سلامت اجتماعی طبق قانون متولی، بهزیستی است و نمی‌توانیم این مقوله را احیا کنیم مگر اینکه فرهنگ مسئولیت اجتماعی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: امروز در کنار سلامت جسم و روان سلامت جامعه مدنظر است که برای تقویت آن باید یکسری شاخص‌ها کنترل شوند. یکی از این شاخص‌ها فقر است، بیکاری، ناامنی، بی‌عدالتی و عدم شایسته‌سالاری به دنبال آسیب‌هایی که یا قهری‌ و ژنتیکی‌اند یا بر اثر حوادث به وجود می‌آیند وجود دارد که باید روی اینها کار کنیم.

کوزه‌گر گفت: زمانی می‌توانیم در کاهش این شاخص‌ها موفق باشیم که مردم به مسئولیت اجتماعی خود آگاه باشند.

قائم مقام مشارکت‌های اجتماعی بهزیستی اظهار داشت: به دنبال جلب روش‌های نوین فرهنگ مسئولیت اجتماعی هستیم، همچنین می‌خواهیم صدور پروانه برای NGOها را روان‌سازی کنیم.