11 مزیت چای سیاه که درباره آن اطلاعی نداشتید

من شخصاً دوست دارم روزم را با چای سیاه شروع کنم نه به این دلیل که مرا از خواب بیدار می‌کند، بلکه می‌خواهم چای نخستین چیزی باشد که اول صبح مزه آن را می‌چشم. چای سبز و سیاه تأثیرات مختلفی روی افراد مختلف دارند و اگر می‌خواهند آن را به عنوان یک معجون گیاهی مصرف کنید نباید توصیه‌های دکتر را نادیده بگیرید اما برای اکثر ماها نوشیدن یک یا دو فنجان چای سیاه در روز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. به همین دلیل می‌خواهیم مزیت خوردن منظم 2 فنجان چای در طول روز را برای شما بازگو کنیم.

هرچند لازم به ذکر است که در خوردن چای سیاه هیچ افزودنی به آن اضافه نکنید تا از بتوانید از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید.

1-سلامت دهان

تحقیقات نشان داده است که مصرف چای سیاه باعث محدود شدن رشد باکتری و پلاک‌های مضر در دهان می‌شود که سرانجام به مشکلات دندان می‌انجامد.

2-سلامت قلب

تحقیقاتی در سال 2009 روی چای انجام گرفت و مشخص شد مصرف چای سبز و سیاه ریسک حمله قلبی را کاهش می‌دهد، به طوری که مردمی که به طور معمول 3 فنجان چای در روز مصرف می‌کردند تا 21% کمتر از مردمی که زیر 1 لیوان چای مصرف می‌کردند دچار سکته قلبی می‌شود.

3-آنتی اکسیدان

چای سیاه دارای پلوفنول و آنتی اکسیدان های است که از آسیب رسیدن به DNA جلوگیری می‌کنند. این آنتی اکسیدان ها با کانتی اکسیدانهای که از میوه‌ها و سبزیجات به بدن ما می‌رسد متفاوت هستند، بنابراین می‌توانند به طور مستقل به عنوان یک تغذیه مهم در برنامه غذایی ما قرار بگیرند

4-پیشگیری از سرطان

اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است تا ثابت شود که مصرف چای در پیشگیری از ابتلا به سرطان مؤثر است اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد انتی اکسیدان های مانند پلی فنل و کاتچین های موجود در چای ممکن است به  در پیشگیری از برخی سرطان‌ها مفید باشد. دیده شده که زنانی که به طور منظم چای سیاه مصرف می‌کنند کمتر از سایرین به سرطان تخمدان دچار می‌شوند.

5-سلامت استخوان

تحقیقات نشان داده کسانی که چای مصرف می‌کنند دارای استخوان‌های محکم‌تری هستند که احتمالا به دلیل فیتوکمیکال های موجود در چای هستند.

-کاهش خطر دیابت

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی سالمندان منطقه مدیترانه انجام شد، مشخص شده افرادی که به طور منظم چای سیاه مصرف می‌کردند تا 70% کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا شده‌اند.

7-کاهش استرس

همه در مورد تأثیرات آرامش بخش چای اطلاع داریم، درواقع اسد آمینه یافت شده در چای سیاه می‌تواند به ریلکس شدن ، کاهش استرس و تمرکز بهتر کمک کند

8-سیستم ایمنی بهتر

چای سیاه شامل آنتی ژن‌های آلکلین است که به تقویت سیستم ایمنی ما کمک کرده و همچنین از ما در برابر ابتلا به بیماری‌های آنفولانزا، بیماری‌های معده و ویروس‌های روزمره محافظت می‌کند.

9-دستگاه گوارش

علاوه بر تاثیر مثبت روی سلامت سیستم ایمنی، تانن ها (tannins) دارای آثار درمانی برای مشکلات معده و روده هستند و همچنین به کاهش مشکلات روده کمک می‌کنند.