با این مواد غذایی با بوی بد دهان به طور قطعی خداحافظی کنید

بوی بد دهان توسط ترکیبات حاوی گوگردی که در غذا یافت می‌شوند و در عرض ۲۴ ساعت پس از اینکه غذا به طور کامل هضم شد، حل می‌شوند. بوی بد دهان نشانه‌ای از یک مشکل اساسی مانند بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی ضعیف،بیماری لثه، پوسیدگی دندان یا سایر بیماری‌های جدی‌تر مانند بیماری‌های کبدی یا دیابت است.

گاهی اوقات، بوی بد دهان از دستگاه هضم غذای شما شروع می‌شود و دلیل آن رشد بیش از اندازه باکتری‌های بد، مخمر ها، و کاندیدا‌ها (قارچ) هستند. اگر می‌خواهید نفستان بوی بد ندهد، باید تغذیه مناسب داشته باشید و بهداشت دهانتان را بهبود ببخشید.

بهترین غذا‌ها برای درمان بوی بد دهان

غذاهایی که حاوی فیبر بالاهستند _ غذاهای فیبر بالا به بهبود روند هضم کمک کرده و مواد سمی بدن شما را دفع می‌کنند.

آب – نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب برای سم زدایی لازم است.

جعفری – این گیاه سبزرنگ تزئینی یک خوشبو کننده طبیعی دهان است، زیرا دارای کلروفیل بالا می‌باشد.

مرکبات و سبزیجات – ویتامین‌های A و C آنتی اکسیدان‌های ضروری برای دندان‌ها و لثه‌ها هستند.

غذاهایی با پروبیوتیک بالا _ کفیر (نوشیدنی‌های تخمیری)، ماست طبیعی، کیمچی (خوراک تخمیر شده کره ای)، یا کلم بروکلی به عنوان پروبیوتیک‌های طبیعی به شمار می‌روند که برای رفع بوی بد دهان مفید می‌باشند.

پیاز و سیر - از بزرگترین غذاهای مشکل ساز برای بوی بد دهان هستند، آن‌ها را برای پخت و پز در نظر بگیرید و به صورت خام مصرف نکنید.

غذاهای سرخ شده و یا سایر غذاهای چرب – زمان زیادی می‌برد تا این غذا‌ها از سیستم گوارش حرکت کنند، به همین علت هالیتوزیس تولید می‌کنند.

شکر - شکر منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه می‌شود که موجب هالیتوزیس می‌شود.

غذاهای چسبنده - از کارامل یا انواع دیگر مواد چسبنده‌ای که می‌توانند به دندان‌ها آسیب برسانند و باعث پوسیدگی شوند اجتناب کنید.

نوشیدنی‌های شیرین - نوشیدنی‌های شیرین دندان‌های شما را با شکر می‌پوشانند و بسیاری ازما این فکر را نمی‌کنیم که بعد از مصرف نوشیدنی‌های شیرین باید مسواک بزنیم. 

۱ - کلروفیل (۱ قاشق چای خوری بعد از غذا) همانند خوردن جعفری اثر مشابهی خواهد داشت.

۲ - پروبیوتیک (۱۵ + بیلیون) به افزایش تعداد باکتری‌های مفید کمک می‌کند و باعث کاهش باکتری‌های تولید کننده گاز می‌شود.

۳ - گیاه خارشیر (۲۰۰ - ۲۵۰ میلی گرم در روز) روند هضم غذا رابهبود می‌بخشد و کبد را سم زدایی می‌کند.

۴ - روغن نعنا (۱ - ۳ قطره در روز) یک جایگزین طبیعی برای خوشبو کردن دهان می‌باشد که برای سیستم گوارش مفید است و عطر و بوی دلپذیری دارد.

۵ - کشیدن روغن نارگیل بر روی دندان‌ها (۱ قاشق غذاخوری ۵ - ۲۰ دقیقه) کشیدن روغن نارگیل بر روی دندان‌ها درمانی طبیعی و موثر برای رفع بوی بد دهان است. کشیدن روغن، مزایای بیشتری نسبت به نخ دندان و بدون آسیب رساندن به لثه‌ها دارد. ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را حدود ۲۰ دقیقه مابین دندان‌ها بمالید.

خمیر دندان خانگی و دهانشویه‌های خانگی می‌توانند به خوشبو شدن دهان کمک کنند. هر دو را روزی دوبار استفاده کنید.