محافظت در برابر استرس با امگا 3

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله "PSYCHIATRY RESEARCH " امگا 3 کاهش تجاوز و تنش را کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه‌های کالیفرنیا و اوهایو، مطالعه‌ای شامل 194 شرکت کننده در گروه های سنی بین 18 تا 45 سال را برای دیدن اثرات رژیم غذایی غنی از امگا 3 بر سلامت و پرخاشگری فردی را انجام دادند.

در طول مطالعه، داوطلبان کپسول امگا 3 یا کپسول های جعلی را استفاده می‌کردند. در هنگام آزمایش، آن‌ها پرسشنامه‌ای درباره سطح تهاجم و تنش خود را پُر می‌کردند.

نتایج نشان داد افرادی که امگا 3 مصرف می‌کردند نسبت به دیگران کمتر تهاجمی بودند. این اسیدهای غیراشباع نقش مهمی در تقاطع سلول های عصبی در مغز دارند و مقابله با استرس را ترویج می‌دهند. پرفسور « لوران بیگو » استاد روان‌شناسی اجتماعی و نویسنده این مطالعه می‌گوید: « بسیاری از متخصصان تغذیه و پزشکان معتقدند که بسیاری از مردم از فقر امگا 3 رنج می‌برند و آن‌ها مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا 6 را در محصولات چرب فرآوری شده مصرف می‌کنند ». او همچنین اضافه کرد: « این بدان معنی نیست که ما به مکمل های غذایی وابسته شویم و می‌توانیم بجای آن از غذاهای طبیعی که غنی از امگا 3 هستند مانند ماهی و ... استفاده کنیم ».

 امگا 3 را استفاده کنیم

از آن‌جایی که بدن چگونگی سم زدایی را نمی داند بهتر است که از غذاهایی استفاده کنیم که غنی از امگا 3 هستند مانند روغن کلزا و ماهی های چرب.

در این‌جا نحوه دریافت امگا 3 و اسید آلفا لینولنیک و اسید اکوسابنتاینویک را مشاهده می‌کنید:

برای رسیدن به هدف باید 2 گرم (ALA) در روز، یک قاشق غذاخوری روغن کلزا و 5 تا 10 گرم گردو مصرف کنید. برای دریافت امگا 3 و (EPA) در روز شما می‌توانید 115 گرم ساردین و 120 گرم ماهی استفاده کنید.