4 روش طبیعی برای از بین بردن چربی پلک

زانتلاسما یا چربی پلک برآمدگی زردرنگ، سفت و کوچکی است که معمولا در اطراف چشم‌ها دیده می‌شود. این عارضه بدون درد، خارش و بی‌ضرر است. میزان بالای LDL (چربی بد خون)، عوامل ژنتیکی، مشکلات کبدی، دیابت و عوامل دیگر وابسته به چربی می‌توانند دلایل ایجاد این عارضه باشند. با وجود بی‌خطر بودن زانتلاسما وجود این برآمدگی‌های جوش مانند از نظر زیبایی ناخوشایند بوده و فرد مبتلا را ترغیب به پیدا کردن راه‌کارهای مختلفی برای رفع این اختلال می‌کند. در ادامه مطلب امروز با چند ترفند طبیعی برای درمان این مشکل آشنا خواهید شد تا با انجام آن‌ها بتوانید از میزان چربی اطراف چشم‌ها جلوگیری کنید.

۱- از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

راحت‌ترین روش برای از بین‌ بردن چربی ‌پلک، پیروی از یک رژیم سالم غذایی است. توصیه می‌شود به‌طور مستمر میزان چربی و کلسترول غذایی را که می‌خورید کاهش دهید. در حقیقت رژیم غذایی شما بسیار حائز اهمیت است و کنترل آن می‌تواند میزان و اندازه این برآمدگی‌های ناشی از چربی را کاهش دهد و خوردن غذاهایی که سرشار از چربی و کلسترول هستند می‌تواند شرایط را بدتر کنند. 

- توصیه می‌شود از غذاهایی استفاده کنید که حاوی مقدار کمی از چربی‌های اشباع شده هستند.

- از خوردن غذاهای سرخ‌کردنی مثل سیب‌زمینی سرخ‌شده پرهیز کنید.

- از روغن‌های گیاهی و ارگانیک مثل روغن نارگیل استفاده کنید. ( صبح‌ها ۱ یا ۲ قاشق‌ غذا‌خوری روغن نارگیل در قهوه خود بریزید و بنوشید).

- از مصرف زیاد گوشت قرمز، زرده‌ تخم‌مرغ، غذاهای فرآوری شده و فرآورد‌ه‌های لبنی پر‌چرب که حاوی مقدار زیادی چربی‌های به اصلاح بد هستند پرهیز کنید.

- از مصرف بیش از اندازه شکر و کربوهیدرات‌ها دوری کنید.

- سعی کنید غذاهایی مصرف کنید که حاوی مقدار زیادی فیبر هستند مانند انواع حبوبات، میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل و سبوس‌دار، این دسته‌ از خوراکی‌ها یا فاقد چربی و یا کم‌چربی هستند.

۲- دانه شنبلیله

دانه شنبلیله حاوی مقدار کمی کلسترول است و می‌تواند به خوبی درمان‌گر این نوع برآمدگی‌های ناخوشایند باشد. در ادامه با ۲ روش استفاده از دانه شنبلیله آشنا می‌شوید.

روش اول:

ابتدا مقداری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید ۱ شب در آب بماند. صبح روز بعد آب آن را روی نواحی مورد نظر بمالید. با استفاده از انگشت‌تان خود روی برجستگی‌ها را به آرامی ماساژ دهید تا آب کاملا جذب پوست‌تان شود.

روش دوم:

۲ قاشق چای‌خوری دانه شنبلیله را در یک لیوان آب خیس کنید و بگذارید ۱ شب بماند. صبح روز بعد در حالی که ناشتا هستید آن را بنوشید. این نوشیدنی باعث کاهش میزان کلسترول بد بدن‌تان خواهد شد.

۳- سیر

استفاده از سیر یکی از بهترین روش‌های درمانی برای از بین‌ بردن چربی‌های روی پلک است. عصاره سیر به‌طور طبیعی باعث کاهش کلسترول و فشار خون می‌شود و در مقایسه با داروهای شیمیایی که برای رفع این نوع بیماری‌ها استفاده می‌شوند بدون عوارض جانبی و بی‌خطر هستند.

روش اول:

اولین گزینه پیش روی شما خوردن روزانه ۲ یا ۳ حبه سیر با شکم خالی است.

روش دوم:

می‌توانید چند حبه سیر را له کنید و یا به قطعات بسیار ریز خردشان کنید تا خمیر مانند شوند. سپس خمیر سیر را روی نواحی مورد نظر بمالید و با استفاده از یک گاز مخصوص پانسمان یا تنظیف تمیز روی آن را بپوشانید تا با چشم‌های‌تان تماس نداشته باشد. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد خمیر را با آب گرم پاک کنید. توصیه می‌شود برای اثر‌بخشی لازم در طول چند روز متوالی روزانه از این درمان استفاده کنید.

۴- پوست موز

یکی دیگر از روش‌های بی‌خطر و بدون عوارض جانبی استفاده از پوست موز است. پوست موز کمک می‌کند تا این برجستگی‌های ناشی از چربی به‌طور طبیعی کاهش یابند. پوست این میوه حاوی آنزیم‌ها و آنتی‌‌اکسیدان‌های قوی است که باعث از بین رفتن چربی‌های روی پلک می‌شوند.

روش استفاده:

داخل پوست موز را روی دانه‌های چربی‌ قرار دهید و با استفاده از بانداژ و یا چسب مخصوص پانسمان پوست موز را روی پوست‌تان ثابت کنید و بگذارید ۱ شب روی پوست‌تان بماند. صبح روز بعد پوست موز را بردارید و با آب تازه پوست‌تان را بشویید. برای نتیجه مورد نظرتان هر شب از این درمان استفاده کنید.