سرنوشت نوزادی که مادرش قصد فروشش را داشت

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: هفته گذشته یک مادر جوان با وساطت یک فرد سابقه دار قصدفروش نوزاد 28 روزه خود را داشت که با هوشیاری به موقع نیروهای پلیس نوزاد نجات پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از دستگیری متهم سابقه دار که در نقش واسطه و دلال با همدستی مادر نوزاد قصد فروش نوزاد را داشتند، پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل و نوزاد نیز توسط عوامل اورژانس اجتماعی به یکی از شیرخوارگاه‌های شهر تهران منتقل شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر نوزاد فوق توسط عوامل شیرخوارگاه تحت مراقبت است و احتمال می‌دهیم حداقل حکمی که برای این مادر صادر شود، سلب حضانت موقت برای نگهداری نوزاد  از وی باشد.

مسعودی فرید به پیگیری جدی واحد مددکاری سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت این نوزاد اشاره و تاکید کرد: واحد مددکاری بهزیستی با جدیت پرونده نوزاد فوق را دنبال می‌کنند و امیدواریم که تصمیم و رای نهایی قاضی قوه قضائیه در پرونده طوری باشد که امنیت نوزاد را به خطر  نیندازد.

وی همچنین به خطرات احتمالی که ممکن است نوزاد را تهدید کند، اشاره کرد و یادآور شد: بدون تردید قاضی در صدور رأی نهایی مصلحت نوزاد را بر همه چیز ترجیح می‌دهد و در نهایت با تصمیم قاضی وضعیت وی مشخص می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: حتی اگر رأی قاضی با متنبه شدن و اظهار ندامت مادر مبنی بر تحویل نوزاد به وی صادر شود، مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی به طور مستمر وضعیت نوزاد و مادر را مورد بررسی قرار می‌دهند.