بهره برداری از فروشگاه‌های شهروند در کلان شهرهای کشور

مسعود سریع‌القلم مدیر عامل شرکت شهروند با اشاره به اینکه شهروند هم اکنون به یک برند فروشگاهی در شهرداری‌های کل کشور تبدیل شده است اظهار کرد: در نظر داریم فروشگاه‌های شهروند را علاوه بر تهران، در مراکز دیگر استانها توسعه دهیم، البته در این زمینه درخواست‌هایی از شهرهای بزرگ مطرح شده و در این راستا نیز ملاقات‌هایی با شهرداران برگزار کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت شهروند گفت: هم اکنون مکاتباتی با شهرهای بزرگ و شورای عالی استان‌ها انجام شده است که از راه‌اندازی فروشگاه شهروند در کلان شهرها استقبال کرده‌اند ضمن اینکه رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی فروشگاه های شهروند در استان‌هایی مثل تبریز، اصفهان و البرز انجام شده و محل آن نیز تقریبا آماده است.

سریع‌القلم درباره فرآیند جذب نیرو در فروشگاه‌های شهروند دیگر استان‌ها گفت: در این خصوص از نیروهای بومی استفاده خواهد شد، نگاه ما ارائه خدمت به شهروندان و اشتغال زایی برای هموطنان در استان‌های مختلف خواهد بود.

مدیر عامل شرکت شهروند تصریح کرد: با راه‌اندازی فروشگاه‌های جدید در استان‌های مختلف شرایط لازم برای عرضه تولیدات داخلی نیز فراهم خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال بخشی از توسعه‌ فروشگاه‌ها در استان‌ها و شهرهای بزرگ صورت بگیرد، در همین زمینه رایزنی‌هایی با مدیر عامل منطقه آزاد قشم صورت گرفته تا بتوانیم فروشگاه بزرگی را نیز با توجه به جمعیت 150 هزار نفری در این منطقه راه‌اندازی کنیم.

عرضه بیش از 50 هزار قلم کالا در شهروند

وی با اشاره به اینکه شهروند بالغ بر 50 هزار قلم بارکد کالا دارد، گفت: از این تعداد کمتر از 7 درصد از آن کالای خارجی است و آن هم شامل کالاهایی هستند که در ایران تولید می‌شود است.

سریع‌القلم بیان کرد: با توجه به شرایطی اقتصادی پیش‌بینی می‌شود این 7 درصد از کالا نیز تا پایان سال تبدیل به کالاهای ایرانی شود چرا که واردات این کالاها نیز ممنوع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهروند با تاکید بر اینکه تمام کالای عرضه شده در فروشگاه‌های شهروند از مبادی رسمی و قانونی وارد می‌شود، ادامه داد: هیچ کالایی بدون دارا بودن مجوزهای قانونی در فروشگاه های شهروند عرضه نمی شود.

تاکید مدیران شهروند بر استفاده از کالای ایرانی

وی در ادامه این گفتگو ضمن تاکید بر حمایت مدیران شهروند بر استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی تصریح کرد: مدیرانی که در بخش بازرگانی شهروند فعالیت دارند نگاه ویژه‌ای به کالای ایرانی دارند، در دوره جدید مدیریت شهروند بالغ بر 100 شرکت با شهروند قرار داد بسته‌اند که این شرکت‌ها ایرانی و تامین‌کنندگان محصولات داخلی هستند.

سریع ‌القلم بیان کرد: شرکت شهروند از سوی شهرداری تهران به عنوان دبیرخانه حمایت از کالای ایرانی در نظر گرفته شده است، جلساتی در این خصوص برگزار کرده‌ایم که از معاونت فرهنگی - اجتماعی شهرداری تهران، اتاق اصناف، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اداره کل کار استان تهران و تعدادی کارآفرین در این جلسات حضور دارند.

مدیر عامل شرکت شهروند ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی به طور جد در شهروند در حال پیگیری است و شرایط کشوری به نحوی است که باید به کالای ایرانی اعتماد کنیم.

هیچ نیرویی در شهروند تعدیل نشده است

وی گفت: شهروند هم‌اکنون نزدیک به 2500 نفر در بخش‌های مختلف نیروی انسانی دارد و با مجموعه خانواده‌هایشان به جمعیت بالغ بر 10 هزار نفر می‌رسد، در این دوره‌ مدیریتی هیچ برنامه‌ای برای تعدیل نیروی انسانی نداریم و تا کنون حتی یک نفر هم تعدیل نشده است، چرا که در نظر داریم با توسعه فروشگاه‌های شهروند از نیروی انسانی موجود استفاده کنیم؛ ضمن اینکه برای آموزش پرسنل تقویمی طراحی شده که تا پایان سال تمام نیروها در سطوح مختلف تحت آموزش های لازم و تخصصی قرار بگیرند.

مدیر عامل شرکت شهروند گفت: کنترل کیفیت محصولات عرضه شده در فروشگاه‌های شهروند با نگاهی دقیق و سختگیرانه توسط کارشناسان مجرب انجام می‌شود، در دوره جدید موضوع قیمت نیز بسیار حائز اهمیت است، در تلاش هستیم تا بتوانیم در بخش کنترل قیمت‌ها گام‌های موثری را برداریم.

برگزاری جشنواره‌های مناسبتی در شهروند

وی گفت: در تمام ایام سال جشنواره‌های مناسبتی به طور مستمر در فروشگاه‌های شهروند برگزار می‌شود (که از آن جمله می‌توان به جشنواره‌ نوروزی شهروند، ماه مبارک رمضان و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد) در حال حاضر نیز جشنواره به مدرسه بر می‌گردیم از 20 مرداد ماه در تمام فروشگاه‌های شهروند آغاز شده و تا 20 مهر ادامه خواهد داشت، همچنین تلاش کردیم تا لوازم‌التحریر عرضه شده به شهروندان تهرانی از محصولات ایرانی- اسلامی باشد.

سریع‌القلم در پاسخ به این پرسش که شرکت شهروند در حوزه مسئولیت اجتماعی و حمایت از خانواده‌های کم برخوردار چه برنامه‌ای را در دستور کار خود دارد گفت: در این زمینه ما تابع تصمیمات مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری تهران هستیم، ساختار شهروند همانند سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای است، شهرداری تهران و شورای شهر به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارند و معتقدند باید شرایطی فراهم شود تا دسترسی همه مردم به اقلام مورد نیاز خود همراه با کیفیت و قیمت مناسب به سهولت انجام بگیرد.

مدیر عامل شرکت شهروند ادامه داد: در فروش فوق‌العاده شهروند که از 20 مرداد تا 13 مهر ماه برگزار می‌شود برخی از اقلام با تخفیفات 50 تا 60 درصدی عرضه می شود و فرصت مناسبی است تا شهروندان اقلام مورد نظر خود را با قیمتی کاملا مناسب تهیه کنند، همچنین در این جشنواره پویشی با عنوان* یکی_برای_دوستم با هدف کمک به تحصیل کودکان نیازمند در نظر گرفته شده است که با مشارکت شهروندان انجام خواهد شد.

ارتقاء ناوگان موتوری در فروش مجازی شهروند

سریع‌القلم در ادامه در خصوص فروش مجازی شهروند گفت: در خصوص فروشگاه مجازی شهروند اقدامات خوبی انجام شده است و به دنبال آن هستیم از طریق فروش مجازی شهروند امکان خریدی آسان و راحت را برای شهروندان فراهم کرده تا ضمن کمک به بهبود وضعیت ترافیکی شهر تهران، مشتریان بتوانند طی یک فرآیند ساده کالای خود را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن در محل مورد نظر تحویل بگیرند، علاوه بر این شهروندان می توانند سفارش خود را از طریق اپلیکیشن فروشگاه شهروند و سامانه تلفنی 4884 ثبت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب شهروندان از فروشگاه مجازی شهروند و حجم بالای تماس ها در طی روز در نظر داریم با همکاری بخش خصوصی این فرآیند را بهبود ببخشیم، ظرف یک سال و نیم آینده 2 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی که در داخل کشور آماده می‌شود به ناوگان موتوری شرکت شهروند اضافه خواهد شد تا ضمن تسریع خدمات دهی به شهروندان بتوانیم در هر ساعت از شبانه روز سفارش مشتریان را ثبت کرده و به صورت رایگان تحویل دهیم.

سریع القلم در پایان افزود: در خصوص فروش شبانه روزی شهروند که هم اکنون در فروشگاه بیهقی و بوستان به شهروندان خدمات دهی دارد در نظر داریم این تعداد را در نیمه دوم سال افزایش داده تا بتوانیم در نقاط مختلف شهر تهران به صورت 24 ساعته، پذیرای مشتریان و شهروندان باشیم.