عزل ونصب‌های شهرداری منجر به کاهش خدمات شهری شده است

مجتبی شاکری عضو با بیان اینکه همه ما باید به عنوان اتفاق مبارکی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان بنگریم گفت: انتخاب آقای افشانی تا پیش از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان منع قانونی نداشته است بنابراین از این لحاظ نمی‌توان بر اعضای شورای شهر خرده گرفت. بی شک تصویب و اهتمام به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مورد اتفاق نظر همه است و مردم و دلسوزان و خدمتگزاران نظام به آن به عنوان یک اتفاق مبارک می‌نگرند.

وی در این باره افزود: مسلم است تصویب و تبعیت از قانون منع به کارگیری بازنشستگان به معنای نوعی پوست اندازی در مدیریت کشور و به کارگیری نسل جوان با انرژی تازه است. نسل فرهیخته و تحصیلکرده‌ای که با حضور در مدیریت‌های مختلف می‌توانند منبع و محل برکات بسیاری برای کشور باشند. بی شک این قانون منجر به افزایش حس امیدواری جوانان به آینده می‌شود؛ لذا مورد توافق همه است وهر کسی در هر رده مسوولیتی مقابل چنین لایحه خوش یمنی بایستد قطعا از چشم مرم خواهد افتاد.

شاکری خاطرنشان کرد: جا به جایی بازنشستگان با جوانان از جمله مطالبات مهم و مورد نظر مردم است که نه تنها شورای شهر و شهرداری بلکه همه نهادها و ارگانها باید به صورت ویژه و فوری از آن تبعیت و قانون را به مرحله اجرا بگذارند.

عضو سابق شورای شهر با بیان اینکه عزل ونصب‌های شهرداری منجر به کاهش خدمات شهری شده گفت: شورای شهر به عنوان محل قانونگذاری باید تابع قانون و مجری آن باشد. متاسفانه بی ثباتی در نیروی انسانی و عزل و نصب‌هایی که تا کنون به صورت بارها و بارها در یک سال گذشته در مجموعه مدیریت شهری اتفاق افتاده منجر به تضعیف شهرداری و تحت الشعاع قرار دادن خدمات شهری شده است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های ارتقای شهری در شعارهای انتخاباتی اعضای شورای شهر محقق نشده بیان کرد: هر چند اعضای شورای شهر قبل از روی کار آمدن شعارهای زیبایی مطرح کردند اما در یک سال گذشته قادر به تحقق بخشی از آن نبودند. بی شک بسیاری از شعارها و اهدافی که عنوان کردند روی زمین مانده است. آنچه شورای شهر به مردم عنوان کرد ساختن شهری با ویژگی‌های خاص بود. شاخص‌هایی که در ابتدا برای شهر ویژه عنوان شد شاخص‌های در خور تاملی بود اما متاسفانه تا کنون اعضای شورای شهر شاخص‌های مورد نظرشان را درشهر محقق نکرده‌اند. بی شک برای رسیدن به شاخص‌هایی که منجر به ارتقای شهر در همه سطوح مورد نیاز می‌شود نیازمند انتخاب مدیرانی فعال و شایسته خدمات رسانی به شهر هستیم.

شاکری با بیان اینکه نهادینه شدن دور زدن قانون تبعات بدی دارد عنوان  کرد: یک سال گذشته جا به جایی‌های مدیریتی, کم کاری و عدم توجه به نیازهای شهر از سوی آقای نجفی وروی کار آمدن آقای افشانی خسارت‌هایی به شهر زده است. حال با توجه به تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان اگر شورای شهر و شهرداری قائل به اجرای قانون نباشند مسلما خود را از چشم مردم می‌اندازند. نمی‌توان انتظار داشت اعضای شورای شهر در جایگاه قانونگذاری به دنبال فرار از قانون باشند. اگر این رفتار نهادینه شود مسلما تبعات بدی برای کشور به دنبال دارد و مردم با این دیده به مسوولان می‌نگرند که آنها به پست‌های مدیریتی نه برای خدمت گزاری و تمکین به قانون بلکه برای قدرت افزایی نگاه می‌کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر و شهردار تهران با روی باز و گشاده با قانون منع به کار گیری بازنشستگان برخورد کنند و با انتخاب مدیری جوان در مجموعه شهرداری تهران جان تازه ای به خدمات دهی به شهر و شهروندان هدیه کنند. ضمن اینکه با توجه به اینکه شهرداری تهران چندین برابر نیروی خود کارمند دارد مسلما با رفتن بازنشستگان امکان استخدام جدید نیز پیدا نمی‌کند بنابراین باید از نیروهای داخلی خود جهت ارتقای سطح شهرداری کمک بگیرد.

عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید براینکه هر کس در برابر قانون بایستد قانون شکن است اظهار داشت: به هر دلیلی هر فرد و نهادی در برابر قانون مصوب کشور و ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور بایستد و مقاومت کند؛ متهم به قانون شکنی است واین برای شخصیت حقوقی ان مجموعه بسیار زشت و زننده است.