زائران اربعین حتما بخوانند

علی حیدری معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر  به بیان توصیه‌های بهداشتی به کسانی که در ایام اربعین به کربلا سفر می‌کنند پرداخت و اظهار کرد: هموطنانی که برای مراسم اربعین حسینی به عراق سفر می‌کنند، برای اینکه در صحت و سلامتی کامل زیارت خود را انجام بدهند، با رعایت چند نکته ساده می‌توانند خود را از بیماری‌های سخت حفظ کنند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به این نکات افزود: در بخش تغذیه شیوع بیماری وبا بسیار جدی است و هموطنان به حد زیادی به این نکات توجه داشته باشند و از ابتلاء به وبا جلوگیری کنند. یکی از آن‌ها مربوط به مواد غذایی است، زائران در این سفر حتماً از استفاده سالاد جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای تهیه سالاد و حجم زیادی از کاهو نیاز است و ممکن است آن‌ها خوب شستشو نشود امکان شیوع بیماری‌هایی مانند وبا از این طریق وجود دارد؛ بنابراین از زائران خواهشمندیم که از سرو سالاد در این مسیر خودداری کنند.

حیدری با اشاره به اینکه نکته بعدی مربوط به آب آشامیدنی است تصریح کرد: هموطنان حتماً در طول سفر از آب معدنی استفاده کنند و استفاده از آب شیر و لوله خودداری کنند، با این دو کار ساده تا حد زیادی از شیوع بیماری‌هایی مانند وبا و اسهال آبکی جلوگیری می‌شود.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه در صورت بروز بیماری حتماً آب زیاد مصرف شود، گفت: اگر افراد دچار این بیماری‌ها شدند حتما به درمانگاه‌های ما مراجعه کنند و تا زمان رسیدن حتما به اندازه کافی آب مصرف کنند و توصیه می‌کنیم اگر در طول مسیر دسترسی به سرویس بهداشتی هم مشکل هست باز هم آب زیاد مصرف کنند تا به اولین پایگاه ما برساند.