چرا شاخص بورس رکورد شکست؟

ابراهیم خلیلی با اشاره به رشد 3 درصدی شاخص بورس در هفته گذشته و فتح قله 100 هزار واحدی توسط شاخص بورس در روزجاری، در خصوص دلایل این اتفاق گفت: پس از تلاطم و افزایش قیمتهای زیادی که در بازارهای مختلف از جمله مسکن، خودرو، ارز، سکه و طلا که در ماههای گذشته رخ داد، رفته رفته شاهد آرامش و تعادل در این بازارها هستیم که بر این اساس بخشی از نقدینگی به سمت بازار سهام سرازیر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر به طور معمول پس از هر تورمی در اقتصاد کشور، اثر افزایش قیمتها با تاخیر به بازار سهام نیز می رسد که در حال حاضر اثرات تورم تحمیلی به اقتصاد کشور در ماههای گذشته را، این روزها در این بازار شاهد هستیم.

وی همچنین از کاهش قیمت سهام شرکتها در ماههای گذشته و رسیدن به قیمت سهام شرکتها به سطح جذاب، به عنوان یکی دیگر از دلایل اقبال نقدینگی به بازار سرمایه یاد کرد و افزود: در حال حاضر نقدینگی از بهانه‌های لازم و کافی برای ورود به بازار سرمایه برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که بازار سهام یکی از بازارهای تخصصی است که حضور در آن نیاز به دانش و تجربه و مشاروه برای حضور نقدینگی دارد اظهار داشت: سرمایه گذاران نباید رشد شاخص بورس را ملاک سرمایه‌گذاری خود قرار دهند و باید با اطلاع‌رسانی در بازار سهام از هیجان‌زدگی در این بازار جلوگیری کرد.