توزیع پول هم مشکل بیکاری را حل نکرد

 سید فرید موسوی اظهار داشت: هر چند که پرداخت وام‌های اشتغال زایی هدفمند می‌تواند تاثیراتی در حل مساله بیکاری داشته باشد، اما مشکل اصلی ما در ایجاد اشتغال بی رونقی فضای کسب و کار کشور است و بنابراین باید در وهله نخست فکری برای ایجاد رونق در فضای کسب و کار کرد.  

وی با اشاره به تجربه کشور در زمینه ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت و توزیع پول به منظور اشتغال زایی گفت: این اقدام نه تنها منجر به اشتغال زایی پایدار نشد، بلکه در نهایت نتیجه مطلوبی نیز برای کشور نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به رتبه 124 ایران از لحاظ فضای کسب و کار در دنیا عنوان کرد: رتبه کشورمان از نظر فضای کسب و کار در دنیا به هیچ وجه مطلوب نیست و این یک زنگ هشدار برای ما است که باید جدی بگیریم.

موسوی با اشاره به حجم بالای نقدینگی موجود در جامعه گفت: اگر به جای بازارهای غیر مولد، این نقدینگی به سمت تولید و اشتغال سوق پیدا می‌کرد، هم برخی مشکلات در اقتصاد کشور به وجود نمی آمد و هم مشکل بیکاری تا حدودی رفع میشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات شبکه بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات به تولید و اشتغال اظهار داشت: به دلیل اینکه در سال‌های گذشته شبکه بانکی با مشکلاتی روبرو بوده، از قدرت وام دهی بانک‌ها کاسته شده است.