تصویب حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران در کمیسیون اقتصادی دولت

 حاتم شاکرمی،معاون وزیرکار با اشاره به اینکه حق مسکن 100 هزار تومانی روز گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است گفت: اکنون برای ابلاغ به هیأت دولت رفته است. 

 وی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت کار این بوده است که این مصوبه از سوی دولت ابلاغ و به حقوق فروردین ماه کارگران برسد گفت: اکنون منتظر ابلاغ مصوبه تصویب شده کمیسیون اقتصادی دولت در روز گذشته هستیم.

 شاکرمی بیان کرد: امیدواریم تا هفته کارگر در هیأت وزیران به تصویب نهایی برسد.در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی دولت اقای دژپسند وزیر اقتصاد و سایر حضور داشته اند.

در جلسه عصر اول بهمن ماه شورای عالی کار با «افزایش حق مسکن کارگران» موافقت کرد. در آن جلسه که به ریاست شاکرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد، افزایش 60 هزار تومانی حق مسکن کارکنان مشمول قانون کار به تصویب رسید.مصوبه افزایش حق مسکن شورای عالی کار در خصوص افزایش حق مسکن کارگران، در صورتی در فروردین ماه لازم الاجرا خواهد بود که از سوی دولت در همین ماه ابلاغ شود.

پیش از این، حق مسکن کارگران در سال93 از 20 هزار تومان با رشد 100 درصدی به 40هزار تومان افزایش یافت که با تاخیر حدود دو ساله در هیأت دولت تصویب شد و از زمستان 95 در فیش حقوقی مشمولان قانون کار اعمال شد.