ورود بیش از ۲ میلیون زائر به عراق در آستانه اربعین حسینی(ع)

 «سعد معن» مدیر بخش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور عراق اعلام کرد که بیش از ۲ میلیون زائر تاکنون از طریق گذرگاه‌های زمینی و هوایی برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد این کشور شده‌اند.

وی در ادامه افزود: طرح‌های تدوین شده برای برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) به صورت خوبی با نظارت و پیگیری رئیس کمیته عالی امنیت و وزیر کشور عراق در حال اجرا است.

معن اضافه کرد: روند انتقال و جابجایی زائران به صورت مطلوبی در جریان است به جز آنکه شاهد وقوع برخی حوادث رانندگی به دلیل سرعت بالای خودروها بوده‌ایم که همین مسأله باعث می‌شود نیروهای امنیتی بیشتری در خیابان‌های اصلی برای تأمین امنیت مسیرها و ممانعت از وقوع چنین حوادثی مستقر شوند.

معاون فرماندهی عملیات سامراء نیز روز دوشنبه از هماهنگی مشترک با فرماندهی عملیات سه استان در راستای تأمین امنیت مراسم اربعین خبر داد و به عدم رصد تحرک عناصر تروریستی اشاره کرد.

عبدالکریم حسین یوسف، معاون فرمانده عملیات سامراء گفت که آمادگی‌های امنیتی از سوی فرماندهی عملیات سامراء و پلیس صلاح الدین با هماهنگی مشترک حشد شعبی و ادارات پشتیبان در وزارت بهداشت، سازمان دفاع مدنی، پلیس راه و نیز یگان‌های مدیریتی برای تأمین امنیت مراسم اربعین حسینی در حوزه استحفاظی شأن ادامه دارد.

ورود بیش از ۲ میلیون زائر به عراق در آستانه اربعین حسینی(ع)

وی افزود: همکاری و هماهنگی مشترکی با فرماندهی عملیات در حد فاصل بین حوزه استحفاظی سامراء، بغداد و صلاح الدین برای تأمین امنیت این محدوده‌ها وجود دارد.

معاون فرمانده عملیات سامراء همچنین تاکید کرد که هیچ گونه تحرکی از سوی عناصر ترویستی در محدوده این فرماندهی وجود ندارد و به شدت با شبکه‌های خفته داعشی مقابله می‌شود.