اولین تجمع انتخاباتی بایدن خشم ترامپ را برانگیخت

دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا در چند پیام توئیتری برای اولین بار از زمان اعلام نامزدی جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق این کشور برای انتخابات ۲۰۲۰ را هدف حمله قرار داد و آشفتگی خود را از نامزدی او بروز داد.

ترامپ در چندین پیام توئیتری رقیب احتمالی خود از حزب دموکرات را هدف حمله قرار داد و سرخوردگی‌اش را از حمایت اتحادیه کارگری آتش نشانان از بایدن بروز داد. او معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را برای شروع سخنرانی‌های انتخاباتی خود از ایالت پنسیلوانیا مورد انتقاد قرار داد و از رسانه‌های خبری نیز برای تمرکز بر نامزدی که ترامپ او را به عنوان یادگاری از گذشته می‌بیند، انتقاد کرد.

در یکی از پیام‌های توئیتری رئیس جمهور آمریکا آمده است: رسانه‌ها (اخبار جعلی) جو بایدن خوابالو را به زور به جلو می‌برند. خنده دار است. من تنها به خاطر بایدن و اوباما اینجا هستم (رئیس جمهور شدم). آن‌ها کاری انجام ندادند و اکنون شما ترامپ را دارید که کار‌ها را انجام می‌دهد، زمان بزرگیست!

هیل یادآور می شود سراسیمگی‌های ترامپ در این پیام‌های توئیتری نشان می‌دهد که او بایدن را به عنوان یک رقیب سرسخت در انتخابات می‌بیند که می‌تواند حمایت رای دهندگان طبقه سفیدپوست و کارگری را در ایالت‌های که ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در آن‌ها پیروز شده، از جمله پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین، کسب کنند.

هیل در این مطلب نوشت: ترامپ مدعی است که فعالان اتحادیه‌های کارگری عاشق او هستند و علت آن سابق دولت او در بخش اقتصاد است. رئیس جمهور آمریکا در عین حال گفت رهبران پول پرست اتحادیه‌ها که با سواستفاده از عضویت خود در این اتحادیه‌ها حقوق و مزایای بالا را می‌دزدند، حامی دموکرات‌ها هستند.

جو بایدن در واکنش به پیام‌های ترامپ در توئیتر خود نوشت: از اینکه رئیس جمهور از اتحادیه‌های کارگری بد می‌گوید، متنفر است. کارگران، طبقه متوسط در این کشور را شکل می‌دهند. حداقل دستمزد، پرداخت اضافه کار و ساعت کاری ۴۰ ساعت در هفته به این علت وجود دارد که اتحادیه‌ها برای آن جنگیدند. ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که این اتحادیه‌ها و کارشان را مورد احترام قرار دهد. 

معاون سابق اوباما روز گذشته توانست حمایت اتحادیه آتش نشان‌های آمریکا را از آن خود کند. این اتحادیه اولین اتحادیه مهم کارگری در آمریکاست که از یکی از نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۰ حمایت می‌کند. جو بایدن در صدر کلیه نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا قرار دارد و به احتمال زیاد رقیب اصلی ترامپ در این انتخابات خواهد بود. جو بایدن روز گذشته در اولین تجمع انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا سخنرانی کرد.