حل مشکل بیکاری با اراده رئیس جمهور و سرمایه گذاری خارجی

"محمد خدابخشی" نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات اظهار داشت: انتخابات برای مردم حق و تکلیف است و می‌توانند در تعیین سرنوشت خود دخالت داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه از جهتی شرکت در انتخابات یک وظیفه است، افزود: ما با تهدیداتی مواجه هستیم، مشارکت حداکثری و انسجام بیشتر در انتخابات بیانگر اقتدار ملی کشورمان بوده و عاملی برای مقابله با تهدیدات خواهد بود لذا مشارکت پرشور مردم در انتخابات نظام را بیمه می‌کند.

خدابخشی تصریح کرد: با توجه به مشکلات متعدد کشور در حوزه اقتصادی انتظار می‌رود کاندیداها در مورد این مشکلات صحبت کرده و برنامه‌های خود را برای حل آن ارائه کنند؛ البته هدفگذاری‌های کمی کلان در برنامه ششم برای مسائل اقتصادی و ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: براساس هدفگذاری مجلس در برنامه ششم باید بیکاری از ۱۲/۶ درصد به  ۸/۶ درصد برسد، هر هشت دهم درصد کاهش نرخ بیکاری نیز به منزله ایجاد یک میلیون شغل در سال است. اگر چه یک میلیون شغل الزاماتی دارد که یکی از آن‌ها تامین منابع مالی لازم برای سرمایه‌گذاری است و الزام دیگر اراده شخص رئیس‌جمهور است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده باید با اراده قوی برای تحقق هدفگذاری‌های انجام شده تلاش کند، گفت:‌ باید برنامه اجرایی برای حل مشکل مردم ارائه شود و با توجه به محدودیت منابع قاعدتا این منابع به سمت بخش‌هایی از اقتصاد سرازیر شود که همزمان سرمایه‌گذاری کمتری نیاز داشته باشد و اشتغال زایی بیشتری را موجب شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: ما برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید روی بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که به واردات کمتری نیاز دارد تا در شرایط تحریم با مشکل مواجه نشویم زیرا تاکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به خارج است.

خدابخشی با تاکید براینکه نامزدها به جای تخریب یکدیگر برنامه‌های خود را برای رفع مشکلات اقتصادی اعلام کنند، خاطرنشان کرد: به طور کلی برای حل مشکلات اقتصادی نیازمند به برنامه اجرایی قوی از سوی کاندیداها هستیم.