تذکر جمعی از نمایندگان به ظریف

در ابتدای جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهور و مسئولان اجرایی توسط هیأت رئیسه مجلس قرائت شد.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر نفت، خواستار توضیح درباره علت تلاش وی برای انتقال دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم شد.

محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور، خواستار تسریع و اقدام عاجل برای رفع مشکل آلودگی هوای کلانشهرها شد؛ همچنین سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران و ۹ نماینده دیگر در تذکر مشترک به وزیر کشور، خواستار تلاش و برنامه‌ریزی برای انتقال صحیح پسماندهای شهری تهران شدند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده دیگر در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور، از بی‌تفاوتی و بی‌توجهی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید نسبت به مشکلات ایثارگران و بی‌جواب‌ گذاشتن نامه‌ها انتقاد کردند.

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر اقتصاد و دارایی، از بی‌توجهی سازمان خصوصی‌سازی نسبت به حل مشکلات کارخانه هپکوی اراک انتقاد کرد و خواستار حل این مسئله شد.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی و ۱۹ نماینده دیگر در تذکر مشترک به رئیس‌جمهور، از وی پرسیدند سرنوشت وعده‌های انتخاباتی شما چه شد؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به رئیس‌جمهور یادآور شد: اتلاف میلیاردها تومان از سرمایه مردم در مؤسسات اعتباری، بحران ارز و تضعیف پول ملی، از نتایج عملکرد بانک مرکزی بوده است.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر مشترک به وزیر امور خارجه، خواستار توضیح درباره علت دعوت از وزیر امور خارجه فرانسه با توجه به مواضع خصمانه این کشورعلیه جمهوری اسلامی شدند؛ همچنین تعداد دیگری از نمایندگان در تذکری مشابه خواستار تجدید نظر در روابط با کشور فرانسه با توجه به کارشکنی‌های این کشورعلیه جمهوری اسلامی شدند.