حمایت از کالای ایرانی یعنی خروج از رکود، ایجاد اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به نامگذاری سال جاری بعنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: حمایت از کالای ایرانی یک وظیفه ملی، ایمانی و یک تکلیف انقلابی است که باید در ستور کار همه مسئولین و مردم قرار گیرد.

وی با تاکید برا اینکه این نامگذاری معنای خاصی دارد، افزود: حمایت از کالای ایرانی یعنی خروج از رکود، ایجاد اشتغال، استقلال، حمایت از تولید ملی و به ثمر رسیدن اهداف اقتصاد مقاومتی.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزوذ: با این نامگذاری وظایفی بر دوش دولت و مردم گذاشته شد. دولت با جلوگیری از واردات و قاچاق کالا و مردم با نخرید کالاهای خارجی می توانند در تحقق شعار سال کمک کنند.

نقوی حسینی با بیان اینکه دولت باید زمینه تولید را فراهم کرده و با اجرای دقیق قانون رفع موانع تولید به کمک تولید کننده برود، افزود: حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی، بزرگترین راهکار ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری است. به عبارت دیگر دولت برای ایجاد اشتغال، باید از تولیدات داخلی حمایت کند.

وی با اشاره به حجم واردات کالاهای خارجی به داخل گفت: در کنار این حجم واردات، شاهد قاچاق کالا هم هستیم که عملا به ورشکستگی تولید کننده داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان منجر شده است.

نماینده ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، جلوگیری شود، قطعا تولید کننده انگیزه کار پیدا می کنند و جوانان و کارگران مشغول بکار می شوند.

نقوی حسینی افزود: مقام معظم رهبری در گذشته هم بر حمایت از کالاهای داخلی رهنمودهایی داشتند و حتی به صراحت فرمودند که واردات کالاهای مشابه تولید داخل دارند، حرام شرعی و قانونی شناخته شود.

وی افزود: حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، جهاد قتصادی، تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى، حماسه‌ سیاسی و حماسه‌ اقتصادی، اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال از جمله نام سالهای گذشته بوده که دقت در این نام ها ما را به این نتیجه می رساند که توجه رهبری به مساله اقتصاد، تولید و کالای ایرانی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: علاوه بر دولت و مسئولین، مردم هم می توانند با نخرید کالاهای خارجی و کالاهایی که تولید داخل دارند، در این زمینه گامهای موثری بردارند.

نقوی حسینی تصریح کرد: انشاله هم دولت و هم مردم به وظیفه خود به درستی عمل کرده و سال 97 سال شکوفایی کالای ایرانی باشد.