شفاف سازی ره آور دوره سابق مدیریت شهری بود/  شورای شهر و شهرداری باشگاه سیاسی نیست

گروه سیاسی- سردار مرتضی طلایی عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با افکارنیوز با بیان اینکه شورای شهر با باشگاه سیاسی اشتباه گرفته شده خاطر نشان شد: عملکرد شورای شهر تهران از آغازین روزهای روی کار آمدن نشان می داد که شورای شهر را با یا یک باشگاه سیاسی اشتباه گرفته اند. متاسفانه تلقی نمایندگان شورای شهر پنجم از مدیریت شهری در شورای اسلامی شهر و شهرداری کلانشهری چون تهران بزرگ خدمت رسانی به مردم نبود بلکه آنها ازاین فرصت جهت تقویت حزب سیاسی و جناح مورد نظرشان استفاده کردند, درواقع آنها شورای شهر را باشگاه سیاسی برای فعالیت سیاسی می دانند نه رسیدگی به امور شهری!

 وی با طرح چند سوال ادامه داد: اتهام زنی ها و تهمت پراکنی هایی که از روزهای اول علیه مدیریت شهری سابق صورت گرفت همه وهمه بر مفاسد اداری و...تاکید داشت و همچنان نیزاین رویه تداوم دارد حال این سوال پیش می آید بر فرض صحت این موضوع آیا دوستان بعد از اعلام موارد مشکوک به سازمانهای ذی ربط نباید کار سیاسی را خاتمه داده و به مسائل شهری مشغول شوند؟ آیا اگر تخلفی صورت گرفته نباید از طریق سازمان بازرسی کل کشور وقوه قضاییه دنبال شود؟ دوستان شورای شهر و شهرداری صلاحیت بررسی چنین موضوعاتی را دارند که قبل از اعلام بررسی ها آن را در بوق وکرنا کرده وبه دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند؟  

مرتضی طلایی درباره وعده های عمل نشده شورای شهر ومدیریت شهری گفت: بیش از نه ماه از عمر شورای شهر وشهرداری تهران دردوره جدید می گذرد آیا خدمات ارائه شده در ماه های گذشته برابر با تهمت پراکنی ها بوده است؟ به نظر بنده شفاف سازی قاعده و قانون مشخص خود را دارد تنها با حرف زدن نمی توان از شفاف سازی دم زد؛ زمانی می توان وعده های نمایندگان شورای شهر و سخنانشان را باور کرد که ذره ای عمل داشته باشند. در حالی که نزدیک به نه ماه از عمر شورای شهر شده اما عملا هیچ کاری برای شهر و شهروندان انجام نشده، به عبارتی می توان گفت با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود.

وی با اشاره به خدمات انجام شده در دوره های پیشین شورای شهر در ایجاد شفافیت مالی در شهر اظهار داشت: به نظر می رسد دوستان به سرعت فراموش کرده اند که در دوره سوم زمان ورود به شورای شهر در شهرداری هیچ حسابرسی وجود نداشت, بده بستان ها روشن نبود بنحوی که مدیران شهرداری مناطق اسناد مالی را در گاو صندوق نزد خود نگاه می داشتند! خوشبختانه جدیت و قاطعیت نمایندگان شورای سوم و چهارم و تلاش مدیران زحمت کش شهرداری بود که منجر به شفاف سازی و عملیاتی شدن رسیدگی به حساب های مدیریت شهری شد. در ضمن در دوران دکتر قالیباف شفاف سازی را عملیاتی کردیم و حسابرسی ها را انجام دادیم. تفریق بودجه، بودجه را در معرض دید همگان قرار داد. شفاف سازی بودجه و دسترسی عمومی به مسائل مالی شهری همه و همه ره آورد قاطعیت مبارزه با فساد نمایندگان و مدیریت شهری آن دوره ها بود در حالی که عزیزان در شورای اول نه تنها کاری برای ایجاد شفافیت نکردند بلکه شورا منحل شد. حال این سوال مطرح می شود جدیدترین راهکار اعضای شورای پنجم برای افزایش شفافیت در نهاد مدیریت شهری چیست که دوره پیش انجام نشده است؟ خوشبختانه نمایندگان دوره سوم و چهارم حرف نزدند و بیشتر اهل عمل بودند در حالی که در دروه ای که اصلاح طلبان زمام امور شهر را در اختیار داشتند هیچ گونه حسابرسی وجود نداشت.

طلایی در پایان گفت: بنده به نمایندگان شورای پنجم ومدیریت شهری تهران بزرگ توصیه می کنم که یک بار دیگر به موقعیت خود بنگرند وبه یادآورند که شورای شهر و شهرداری باشگاه سیاسی نیست یک پارلمان ونهادی برای رسیدگی به شهر وخدمت گزاری به شهروندان است از این رو توصیه می شود به جای سیاسی بازی در این باشگاه سیاسی به فکر پاسخگویی به مطالبات مردمی باشند چرا که رفتارهای سیاسی جواب نخواهد داد.