اتاق فکر جنگ از پنتاگون به خزانه‌داری آمریکا منتقل شده است

 داود محمدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 10 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و هیات رییسه به دلیل انتخاب وی به عنوان رییس کمیسیون اصل ۹۰، اظهار داشت: امروز کشور و مردم کشور عزیزمان در یکی از دشوارترین مقاطع تاریخی خود قرار گرفته‌اند و دشمن با آغاز جنگ اقتصادی و انتقال اتاق فکر جنگ از پنتاگون به خزانه‌داری آمریکا شرایط پیچیده‌ای را به کشور و ملت غیور تحمیل کرده است.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این در شرایطی است که بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر جامعه شده قابل پیش‌بینی بود ولی با کمال تاسف هر چه بیشتر در این خصوص فریاد کشیدیم کمتر شنیده شده است.

وی افزود: امروز مسئولان باید از پشت میزهای خود برخیزند و میان مردم بروند تا آگاه شوند که مردم چه رنجی را تحمل می‌کنند، شاهد باشند که اقشار ضعیف چگونه روز خود را به شب می‌رسانند.

محمدی ادامه داد: امروز بین اتاق‌های مدیران تا بازار و بیمارستان و کارخانجات و مزارع و باغات کشاورزی تنها یک قدم فاصله است که اگر امروز این یک قدم برنداشته نشود فردا بین مردم و مسئولین کیلومترها فاصله خواهد افتاد.

محمدی ادامه داد: مردم گله‌مند هستند، مردم از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید خود گله‌مند هستند. مردم از فساد، تبعیض و رانت‌خواری‌ها، عدم برخورد جدی با مفاسد اقتصادی گله دارند. چرا نباید لیست اسامی فاسدین اقتصادی منتشر نشود؟ مردم طالب شفافیت و صداقت از سوی مسئولین هستند.

وی افزود: چه کسانی مسئول تلاطم در بازار و افزایش نرخ ارز و سکه، کاهش ارزش پول ملی، خاموشی‌های مکرر برق و گرانی مایحتاج عمومی هستند؟ مردم رییس‌جمهور،‌ وزرا و نمایندگان را انتخاب نکردند که فقط با آنها ابراز همدردی کنند، مردم از مسئولین انتظار دارند که فرماندهان جنگ اقتصادی باشند، نه تئوری‌پرداز و منتقد. مردم انتظار دارند در شرایط جنگ اقتصادی مسئولین با تلاش‌های بی‌وقفه و جهادی در حل مشکلات آنها گام‌های جدی و اساسی بردارند. مردم انتظار دارند که دولت هر چه سریعتر با کارشناسی دقیق و تدوین برنامه مشخص نسبت به اصلاح وضع موجود و استقرار ثبات در بازار اقدام کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که رییس‌جمهور در برابر یاوه‌گویی ترامپ و برخورد با واردکنندگان غیرقانونی خودرو موجی از امید را در دل‌ها زنده کرد، مردم انتظار دارند در قبال سوء مدیریت‌های اقتصادی نیز با همان قاطعیت برخورد شود. آنها انتظار دارند رییس‌جمهور نسبت به ترمیم تیم اقتصادی با توجه به امضای ۲۰۰ نفر از نمایندگان در مجلس عکس‌العمل شایسته و فوری نشان دهند، همه مسئولین باید پاسخگو باشند. چه جوابی به مردم می‌دهید وقتی می‌پرسند برنامه مسئولین برای گره‌گشایی از مشکلات چیست؟ چه پاسخی به کارگران بدهیم؟

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این تریبون اعلام می‌کنم که مجلس با تمام توان و ظرفیت از دولت حمایت می‌کند و در شرایط سخت کنونی همراهی با دولت را وظیفه‌ای دینی و ملی می‌داند و معتقد است که دولت به عنوان پرچمدار جنگ اقتصادی باید به شکل همه‌جانبه پشتیبانی و حمایت شود. ما هم به عنوان امنای ملت اعلام آمادگی می‌کنیم که برای برون‌رفت وضع موجود با تمام قوا در خدمت دولت باشیم و از دولت هم می‌خواهیم که برنامه‌ها و لوایح خود را در خصوص حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تقویت تولید داخلی و بازگشت آرامش به بازار هر چه سریعتر جهت تصویب به مجلس تقدیم کند.

محمدی اظهار داشت: تعلل و تاخیر در اقدام بهنگام در شرایطی که نیاز به تصمیمات جدی و فوری وجود دارد خطایی نابخشودنی است که موجب یاس و ناامیدی مردم به مسئولین خواهد شد در حالیکه ظرفیت کشور قدرتمند و پهناوری همچون ایران با این همه نعمت‌های خدادادی و موقعیت سیاسی و جغرافیایی در حدی است که به راحتی می‌تواند با تلاش و انسجام داخلی از این پیچ‌ها عبور کند.

نماینده مردم قزوین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: سرمای بی‌سابقه فروردین سال جاری ۸۰ تا صددرصد محصولات باغی و محصولات کشاورزی را از بین برد و خسارتی بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان وارد کرد. علیرغم پیگیری‌های زیاد و جمع‌آوری نامه با امضای بیش از ۱۸۰ نفر از نمایندگان تاکنون هیچ قدم موثری برداشته نشد. پس از گذشت روزها از سفر رییس‌جمهور هنوز بسیاری از وعده‌ها محقق نشد.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی گفت: از دو خطه شدن راه‌آهن قزوین به تهران، قزوین به زنجان و احداث راه‌آهن قزوین به رشت از دولت تشکر می‌کنم.