تائید جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در برنامه تلویزیونی تیتر امشب که شامگاه سه شنبه 6 شهریور از شبکه خبر پخش شد، با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم در خصوص پیوند مردم با وزارت اطلاعات، اظهار کرد: وزارت اطلاعات برای مردم و حافظ امنیت مردم است و با همراهی مردم توانسته مسئولیت خود را انجام دهد.

وی افزود: ما در شهریور ماه یک عضو داعش را در جنوب کشور دستگیر کردیم و در شمال غرب هم به گروه‌های تروریستی ضربه وارد کردیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به پرونده دوتابعیتی ها ادامه داد: از مدیریت دو تابعیتی‌ها به دلیل منع قانونی جلوگیری کرده و اگر مدیر دو تابعیتی بشناسیم، برای برکناری او اقدام می‌کنیم. ما افراد زیادی را که امکان جاسوسی دارند زیر ذره بین و ضربه برده ایم که ضرورتی به اعلام ندارد.

علوی افزود: همواره جلسات جامع اطلاعاتی بین دستگاه‌های مختلف مانند ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و قوه قضائیه برگزار می‌شود. ارتباط و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه‌ها انجام شده و این امنیت پایدار نتیجه این همکاری هاست.

وی ادامه داد: بسیاری از تیم‌های تروریستی با اشراف اطلاعاتی کشف و متلاشی می‌شوند و زیر ضربه وزارت اطلاعات و سربازان گمنام قرار می‌گیرند که در مقام اطلاع رسانی معدودی از آن‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم تا مردم خاطرشان جمع باشد که ماموران اشراف اطلاعاتی کافی دارند و اجازه نمی‌دهند امنیت کشور به چالش کشیده شود.

وزیر اطلاعات با بیان این که فساد اقتصادی، مانند ویروس است و اقتصاد کشور را بیمار می‌کند گفت: وزارت اطلاعات بیش از ۱۳۰ فقره پرونده کلان فساد اقتصادی تشکیل داده که ارزش آن‌ها بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان است و در این رابطه ۱۸۰ متهم بازداشت شدند و ۳۶۰ نفر تحت تعقیب هستند و با همکاری قوه قضائیه توانسته ایم ۱۳۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی را کشف کنیم.

وی افزود: در یک مورد هم در استان فارس فردی را که ۱۵۰ میلیارد تومان اختلاس کرده و به خارج از کشور متواری شده بود با همکاری سرویس‌های اطلاعاتیِ دوست به کشور بازگرداندیم.

علوی گفت: همانگونه که فساد اقتصادی، اقتصاد را رنج می‌دهد ناامنی اقتصادی هم به اقتصاد آسیب می‌زند و جامعه هم به سلامت اقتصادی نیاز دارد و هم به امنیت اقتصادی و تنها راه برخورد با فساد راه قضایی نیست.

وزیر اطلاعات گفت: هفتاد نوع تخلف و فساد اقتصادی را شناسایی و راه کار‌های برخورد با آن‌ها را هم پیدا کرده ایم.

علوی با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ در کشور و جذب جاسوس گفت: بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از قوی‌ترین بخش‌های وزارت خانه و قوی‌ترین بخش در دنیاست چنانکه در کابینه یکی از دشمنانمان ما جاسوس داشتیم.