کشور باید با یک فرمان بچرخد

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در همایش طلایه‌داران و پیشکسوتان دفاع‌مقدس که به میزبانی حسینیه ثارالله زنجان برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در پایتخت شور و شعور حسینی که مردمانی شجاع‌پرور و شهیدپرور هستند، افزود: رزمندگان زنجانی در عملیات‌های زیادی در دوران دفاع‌مقدس حضور داشتند و بارها تاثیرگذاری خود را در این دوران به منصه‌ظهور گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی بارها ارادت خود را به اهل‌بیت (ع) ابراز کرده و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) از جایگاه ویژه‌ای در میان مردم برخوردار است، تصریح کرد: این عشق و ارادت را می‌توان در بین زنجانی‌ها در روز هشتم ماه محرم که یوم‌العباس بوده و در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، این ارادت به منصه‌ظهور گذاشته می‌شود، به عینه دید.

صفوی با یادآوری سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس عمومی سازمان ملل، مواضع دولت‌مردان آمریکا در این سخنرانی را مانند همیشه زورگویانه خواند و با بیان اینکه دونالد ترامپ در سخنرانی اخیر خود در سازمان ملل، دروغ‌های بزرگی را تحویل اعضای مجمع داد، اظهار کرد: همه دیدند که سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا مورد خنده و تمسخر همه روسای جمهور، نخست‌وزیران و مسئولان مجمع عمومی قرار گرفت تا بار دیگر شاهد افول اعتبار بین‌المللی آمریکا باشیم.

صفوی با بیان اینکه نتیجه سخنرانی‌ رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، متجاوز خواندن و تروریسم اقتصادی خطاب کردن آمریکا توسط رسانه‌های جهانی و حتی رسانه‌های داخلی آمریکا بود، ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا با اکثر کشورهای جهان سر جنگ و تحریم داشته و امروز زمان آن رسیده است که ائتلاف جهانی علیه مواضع تهدیدآمیز و تحریم‌های آمریکایی شکل بگیرد.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا در ادامه به مواضع زورگویانه و دروغ‌های بزرگ ترامپ در سخنرانی اخیر در سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: در این مراسم سخنرانی رئیس جمهور آمریکا مورد استهزاء و خنده روسای جمهور، نخست وزیران و مسؤولان مجمع عمومی سازمان ملل قرار گرفت که همین موضوع نشان می‌دهد اعتبار بین‌المللی و حیثیت آمریکا رو به افول است و رئیس جمهور آمریکا یک رئیس‌جمهور بی‌حیثیت و بی‌اعتبار است.

صفوی با اشاره به بازتاب سخنرانی؛ رئیس‌جمهور آمریکا در رسانه‌های مختلف بیان کرد: پس از این واقعه رسانه‌های جهانی او را تجاوزگر و تروریست اقتصادی معرفی کردند و حتی رسانه آمریکایی او را به عنوان کسی که مواضع متناقض دارد، خطاب کرد.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: مردم دنیا منطق رئیس‌جمهور ایران و آمریکا را کنار هم می‌گذارند و مظلومیت مردم ایران را به خوبی درک می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا در ادامه با اشاره به شرایط امروز کشور در عرصه اقتصادی، نیاز برون‌رفت از مشکلات امروز اقتصادی را رجوع به تجارب دوران دفاع‌مقدس در این زمینه که می‌تواند کارساز باشد، دانست و گفت: بهمن‌ماه امسال چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را پشت سر خواهیم گذاشت. فراموش نکنیم که عده‌ای در دوران جنگ معتقد به راهکار سیاسی برای برون‌رفت از مشکلات جنگ بودند، اما امام راحل راهکار مقاومت را در پیش گرفتند.

صفوی با بیان اینکه مرور شرایط امروز حاکی از آن است که طراحی اقتصاد جهادی، طرح جهادی می‌خواهد و در حال حاضر نیز در فضای کشور چنین فضایی است که باید یا راهکار مقاومت یا سیاسی را در پیش گرفت، افزود: در آن زمان همه به فکر پیروزی در جنگ بودند و توقع همه پایین بود، آن زمان فساد نسبت به امروز کمتر و جامعه مسنجم و متحد بود.

وی با بیان اینکه امروز ۸۵ درصد از پایه اقتصاد کشور، دولتی بوده و تا زمانی که از توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده نکنیم، در این عرصه موفق نخواهیم بود؛ چرا که پایه اقتصاد مقاومتی، مردمی است، ادامه داد: بی‌شک راهبردهای اقتصادی باید طرح داشته باشد. متاسفانه نبود همین طرح باعث شد تا شاهد سرریز شدن ۱۸ هزار میلیارد پول و ۶۰ تن طلا به بازار باشیم که هیچ عقل سلیمی اجازه ورود این حجم از نقدینگی را به بازار نمی‌دهد.