دولت روند تخصیص بسته‌های حمایتی برای محرومان را تسریع بخشد

در نشست علنی امروز (سه شنبه 10مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ، گفت: بر خود لازم می دانم از اقدامات شجاعانه پاسداران حریم نظام انقلاب و ولایت که به بهترین وجه انتقام خون شهدای تروریستی اهواز را گرفته و پیام روشنی به استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه دادند، تقدیر و تشکر کنم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر نیرو ادامه داد: رفتار تبعیض آمیز در وزارت تحت حمایت جنابعالی در خصوص تخصیص آب که سالانه 8 تا 12 میلیارد متر مکعب آب از استان لرستان خارج می شود و بعد از آن اجازه برداشت و تخصیص آب از طرف جنابعالی برای نمایندگان استان لرستان و اینجانب قابل توجیه نیست.

افزایش پروازهای فرودگاه خرم آباد یکی از محورهای توسعه استان است

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برغم دستور جنابعالی جهت افزایش پروازهای فرودگاه خرم آباد که یکی از محورهای توسعه استان است هنوز اقدام شایسته ای انجام نشده است، جناب آقای آخوندی چرا در تخصیص اعتبارات کریدور شمال غرب به جنوب تبعیض قائل می شوید؟ توقف عملیات اجرایی تونل الشتر به بروجرد و راه های روستایی حوزه کاکاوند و کلاته و میروت جنوبی قابل توجیه نیست.

تقویت کشاورزی اصلی ترین رکن اقتصاد مقاومتی است

رستمیان خطاب به وزیر جهادکشاورزی افزود: اصلی ترین عنصر و رکن اقتصاد مقاومتی تقویت کشاورزی و تولیدات و محصولات کشاورزی است، اما اکثر سیاست‌ها دانسته یا نادانسته در جهت تضعیف کشاورزی و در واقع اقتصاد مقاومتی است، امروز متاسفانه عرصه های کشاورزی که در اختیار کشاورزان است به روش های مختلف و عرصه های منابع طبیعی و ملی ملحق و در عمل کشاورزان بیکار می شوند.

وی تاکید کرد: از مسئولان مصرانه می خواهیم به کشاورزان کمک کنید و زمین آنها را تملک نکنید، این کار شما موجب بیکاری فزاینده در کشور و مشکلات اجتماعی و امنیتی می شود، از دولت محترم امید می رود که بسته های حمایتی از تولیدکنندگان را در بخش های صنعت و کشاورزی که از طریق بانک مرکزی مقرر شده که جرایم و دیرکرد تسهیلات بخش تولید بخشوده شود هر چه سریعتر اقدام کند.

رستمیان ضمن تشکر از وزیر بهداشت طی درخواستی برای توجه به برخی موارد در حوزه سلامت اظهار کرد: کمک به نوسازی بخش های مستمر بیمارستان های فعال الشتر و نورآباد و مجهز کردن آنها به سیستم ام آر آی و احداث بخش آنژیوگرافی و سی تی آنژیو، تجهیز و نوسازی آمبولانس های شهرستان و تخصیص شش دستگاه آمبولانس برای شهرستان های دلفان و سلسله، احداث حداقل پنج پایگاه جدید اورژانس 115 برای پوشش مناسب پیش بیمارستانی.

وی در ادامه بار دیگر خطاب به وزرای جهادکشاورزی و نیرو افزود: با وجود 110 هزار هکتار زمین کشاورزی در دلفان که کمتر از هشت درصد آن کشت آبی است و در شهرستان الشتر از 41 هزار هکتار زمین کشاورزی تنها 29 هکتار آن آبی است و بقیه به صورت دیم کشت می شود و این در حالی است که میانگین بارش در حوزه انتخابیه اینجانی حتی در این سالهای خشکسالی در سطح کشور 500 میلی متر در سال است.

رستمیان یادآورشد: عدم تخصیص مناسب بهره برداری از منابع آبی و نداشتن اعتبارات مناسب برای آبخیزداری ظلمی مضاعف است که دیر یا زود اثرات اجتماعی خود را نشان می دهد پیشنهاد می شود یک سد ده پهلوان دلفان و سد فیروزآباد الشتر و فاز سه پمپاژ فیض آباد الشتر و اسماعیل آباد دلفان با اولویت و تسریع در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: جناب آقای حجتی شغل بیشتر مردم حوزه انتخابیه اینجانب کشاورزی است و قیمت پایین گندم که سال‌ها است افزایش نیافته فقر آنها را عمیق تر کرده است، پیشنهاد می شود با افزایش 200 درصدی قیمت نهادها و تجهیزات کشاورزی و سموم و کود شیمیایی حداقل هر کیلو گندم 25 هزار ریال از کشاورزان خریداری شود.

رستمیان خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به کمبود شدید معلم در سال 97 در آموزش و پرورش متاسفانه در آستانه سال تحصیلی با حذف بسیاری از معاونت های مدارس و دیگر پست های اداری درعمل شوک بزرگی به مدیران آموزشگاه ها وارد کرده و باعث بروز مشکلات عدیده ای برای مدارس شده است و عملا معلمان در شروع سال تحصیلی با یک چالش بزرگ مواجه شده‌اند و شیرینی و حلاوت شروع سال تحصیلی را در کامشان تلخ کرده است.

تدریس اجباری مدیران و معاونان مدارس باعث افت شدید آموزشی  مدارس می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: تدریس اجباری مدیران و معاونان مدارس باعث افت شدید آموزشی و ضعف مدیران مدارس می شود، جناب آقای بطحایی چرا در خصوص ساماندهی و بکارگیری حق تدریس های جامانده، آموزشیاران نهضت و رای دیوانی‌ها عملکرد شفافی ندارید؟ در برخی استان‌ها آنها را بکارگیری می‌کنند و در دیگر استان ها تبعیض در بکارگیری آنها در شهرستان‌های مختلف دیده می شود، لطفا دستور فرمایید برای این تبعیضات و اقدامات سلیقه‌ای یکبار برای همیشه پایان داده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پایان از رئیس جمهور خواست با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کشور که روز بروز عرصه را بر زندگی مردم به خصوص دهک های پایین جامعه تنگ کرده است فکر عاجلی برای تخصیص بسته های حمایتی از محرومان و اقشار مختلف مردم در نظر بگیرد، با توجه به قول هایی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان لرستان و شهرستان دلفان در خصوص احداث کارگاه پتروشیمی و لاستیک بارز دادن به این وعده هایی که مردم را ناامید می کند، عملیاتی کند.