دلار آمریکا از معادلات اقتصادی ایران و اروپا حذف شود

 محمد وحدتی هلان  در نطق میان دستور خود، گفت:  امروزه افزایش آگاهی و شناخت ملت‌ها از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا باعث رسوایی و خنثی شدن پی در پی توطئه های آمریکا در جهان شده است دونالد ترامپ جهت خروج از انزوای سیاسی و اعاده حیثیت از دست رفته خود به ترفندهای مختلف متوسل شده  و با شعار آزادی حقوق بشر در پی مواجه با اشتباهات خود بوده در حالیکه با حمایت از تروریسم، مردم بی گناه و کودکان معصوم را به کشتن می دهد.

ترامپ صلاح خود و مردم آمریکا را نمی‌داند

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: آری، آقای ترامپ سیستم‌های غیرمعقول و غیردیپلماتیک شما نشان می دهد که صلاح خود و مردم آمریکا را تشخیص نمی‌دهید لذا به شما توصیه می کنم پایبند قوانین و مقررات بین المللی باشید، خود را قیم مردم جهان ندانید، نیروی نظامی و صلاح های خود را از اقصی نقاط جهان به آمریکا برگردانید، از حمایت تروریست‌ها دست بردارید و به اصلاح تشنجات داخلی خود بپردازید و بدانید تا زمانی که توطئه بر علیه جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان و مستضعفین جهان را ادامه می دهید خواب راحت برای شما حرام خواهد بود.

ترامپ در سیاست تحریم و فشار علیه کشورهای مختلف جهان تجدیدنظر نماید

وی خطاب به مردم آمریکا، بیان کرد: برای حفظ عزت خود امروز بایستی با فشارهای داخلی علیه ترامپ او را وادار کنید تا سیاست های داخلی و خارجی خود را اصلاح کند، به معاهدات و مقررات بین المللی پایبند باشد، در سیاست تحریم و فشار علیه کشورهای مختلف جهان تجدیدنظر نماید وگرنه با عکس العمل شدید دنیا یعنی تحریم آمریکا توسط کشورهای جهان روبه رو خواهد شد، برشماست برای آینده خود و آمریکا فکر اساسی کنید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد:  برای سفر شما و هیات دولت به استان آذربایجان شرقی و شهرستان بستان آباد و سفر اخیر آقای نوبخت و مجمع نمایندگان جهت بازدید از پروژه میانه، بستان آباد تبریز و موضع گیری های شما در سازمان ملل متحد که منجر به همراه شدن اکثر کشورهای جهان با ایران و انزوای سیاسی آمریکا و متحدانش شد تشکر می کنم.

به منظور مقابله با توطئه های آمریکا بدون وقفه دپیلماسی خارجی را فعال کنید

وحدتی ادامه داد: برای ادامه مقابله با توطئه های آمریکا و اعمال تحریم ها بدون وقفه دپیلماسی خارجی را فعال نموده و نسبت به تشکیل اتحادیه کشورهای آسیایی با اولویت کشورهای دوست، همسایه و همسو اقدام کنید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تشکیل جلساتی با کشورهای اروپایی مبادلات سیاسی و اقتصادی را گسترش دهید و در ادامه با تاکید بر اجرایی شدن گزینه اولِ روی میز ایران یعنی خارج کردن کامل دلار آمریکا از معادلات اقتصادی به اجرای گزینه دوم یعنی تحریم خرید اجناس و کالاهای آمریکایی در بین کشورهای موردنظر اقدام نمائید.

وی اضافه کرد: برای عملیاتی شدن این گزینه علاوه بر فعال کردن دیپلماسی خارجی از علمای کشورهای اسلامی، دانشگاهیان، دانشجویان، رهبران کشورهای دوست دار صلح و آزادی و تمامی آزادی‌خواهان جهان میخواهم جهت برقراری صلح و امنیت و جلوگیری از جنگ و خونریزی و برای حفظ حرمت آزادی در جهان، بدون هیچ ملاحظه‌ای تمام همت خود را برای تحریم خرید کالاهای آمریکایی به کار گیرند.

تزریق دلار یارانه‌ای تأثیر آنچنانی در کاهش قیمت‌های بازار ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی، گفت: همانطور که مستحضرید تزریق دلار یارانه‌ای تأثیر آنچنانی در کاهش قیمت‌های بازار ندارد و بیشتر موجب سوء استفاده افراد رانت خوار از این امتیاز می‌شود چرا که بعد از اخذ دلار یا کالایی وارد نمی‌کنند و یا درصدی از کالا را وارد کرده و در بازار به قیمت ارز آزاد به فروش می رسانند.

پایین بودن قیمت سوخت در کشور نسبت به کشورهای همسایه انگیزه برای قاچاق سوخت را بیشتر کرده

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه پایین بودن قیمت سوخت در کشور نسبت به کشورهای همسایه انگیزه برای قاچاق سوخت را بیشتر کرده و اسراف در مصرف آن در کشور رایج شده، اظهار کرد: بنابراین ارز یارانه ای و پایین بودن قیمت سوخت به جای تأثیر در زندگی همه اقشار جامعه موجب پرشدن جیب افراد خاص، شده است. لذا خواهشمندم دستور اکید برای سروسامان دادن به موضوعات فوق صادر فرمائید.

وحدتی یادآور شد: در سال گذشته عده ای فرصت طلب و مفسد اقتصادی در مؤسسه‌های مالی، اموال مردم را به غارت بردند و دولت محترم با همکاری مجلس شورای اسلامی مجبور به پرداخت حق مردم از بیت المال شد که این امر از یک سو عامل افزایش نقدینگی در بازار و از طرف دیگر عامل مهم اخلال در بازار ارز را فراهم آورد. حال سوال این است که آیا در طول یکسال گذشته تکلیف این افراد و کسانی که بدون پشتوانه به آنان مجوز مؤسسه مالی داده‌اند مشخص شده است. چه برخوردی با آنان شده و چه حکمی در حقشان صادر شده است. چرا در این امر سهل انگاری می شود. اگر برای برخورد با آنان قانونی وجود ندارد چرا لایحه ای به مجلس تقدیم نمی‌کنید.

وی عنوان کرد: آیا بانک مرکزی مؤسسه های موجود دیگر را تحت کنترل و بازرسی دارد. آیا مجوز آنان قانونی است یا خدای ناکرده روزی دیگر شاهد فاجعه ای دیگر خواهیم بود. آیا بانک ها در اعطای تسهیلات کلان، رعایت قوانین مربوطه و اهلیت سنجی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

آیا برخورد مناسب با مفسدان اقتصادی به ویژه دانه درشت‌ها صورت گرفته است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس و در تحریم‌های قبلی آمریکا با اینکه وضعیت اقتصادی کشور بسیار بدتر از امروز بود و کمتر کشورهایی ما را همراهی می‌کردند اما تأثیرات تحریم‌ها به اندازه امروز نبود، ادامه داد: درصد پایینی از آشفتگی بازار در اثر تحریم‌هاست؛ بقیه موارد، تأثیر سوء مدیریت‌هاست. در طول ۶ ماه گذشته با افزایش بی رویه قیمت ارز با سوء استفاده‌های زیادی روبرو شدیم. آیا برخورد مناسب با مفسدان اقتصادی به ویژه دانه درشت‌ها صورت گرفته است. با کسانی که دلارهای ۴۲۰۰ تومانی جهت واردات کالا گرفته و به تعهدات خود عمل نکرده اند چه برخوردی شده است.

چرا تیم اقتصادی دولت راهکار شفافی ارائه نمی‌کند؟

وی با طرح این پرسس که چرا تیم اقتصادی دولت راهکار شفافی ارائه نمی‌کند اظهار کرد: چراتیم اقتصادی دولت راهگار شافی نمی دهد چرا از ظرفیت‌های کشور مانند اقتصاددانان، دانشگاهیان و صاحب نظران بخش خصوصی استفاده نمی شود. چرا با محتکرین بزرگ از جمله محتکران خودرو برخورد اساسی نمی شود. تا کی باید منتظر بود. خواهشمندم دستور فرمائید با یک حرکت جهادی با به‌کارگیری نیروهای جوان، سالم و انقلابی به وضعیت بازار سر و سامان بدهند. مطمئن باشید وضعیت قابل کنترل است زیرا قیمت واقعی دلار ۵ هزار تومان است نه بیشتر. این قیمتها کذائی است و آنرا مفسدان اقتصادی و رانت خوران به بازار تزریق کرده اند و حبابی است که روزی خواهد ترکید و آن روز افرادی که به خاطر حفظ ارزش پول خود سرمایه خویش را به ارز تبدیل کرده اند بر خاک سیاه خواهند نشست.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: مطمئن باشید مجلس، قوه قضائیه و مردم شریف ایران در حرکت‌های انقلابی برای مبارزه با مفسدین اقتصادی حامی و پشتیبان شما خواهند بود.

راه اندازی دولت الکترونیک مانعی برای رانت خواری‌ها، چپاولگری‌ها و قاچاق

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: جهت پایان دادن به رانت خواری‌ها، چپاولگری‌ها، نابسامانی‌ها، پارتی بازی‌ها و جلوگیری از قاچاق که مشکل بزرگ امروز جامعه ماست خواهشمندم دستور اکید فرمایید تمام دستگاه‌های دولتی بدون هیچ بهانه ای با وزارت ارتباطات در راه اندازی دولت الکترونیک همکاری نمایند و نیز از اقشار کم درآمد جامعه مانند معلمان، کشاورزان، کارگران، کارمندان و به ویژه رانندگان (در جهت تأمین لاستیک و لوازم یدکی ماشین) حمایت بدون قید و شرط به عمل آید تا در زندگی روزمره با بحران‌های روحی و اجتماعی روبه رو نشوند.