تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

 علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی دیروز (چهارشنبه دوم آبان) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر محمدرضا امیرحسنخانی نماینده طبس به وزیر نیرو؛ تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارات در استان خراسان جنوبی.

تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران به رییس جمهور جهت جلوگیری از تضییع حقوق متقاضیان مسکن مهر با توجه به پرداخت عمده مبلغ سهم متقاضی که نام آنها حذف گردیده است.

تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش جهت دادن امکانات و وسایل روز آموزشی به روستاهای استان آذربایجان غربی.

تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران به وزیر جهاد کشاورزی جهت تسریع در حل مشکل زنجیره تولید طیور.

تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران به رییس جمهور جهت تسریع در تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان که از طرف وزارت آموزش و پرورش به هیئت دولت تحویل شده است.

تذکر علی ساری نماینده اهواز به وزیر ورزش؛ چرا در استان خوزستان علیرغم تذکر فراوان برای ورزش بانوان اقدامی صورت نمی گیرد.

تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر کشور؛ چرا به مدیریت شهری رشت توجهی نمی شود و شهرداری رشت سالهاست دچار مشکل مدیریتی است .

تذکر زهرا سعیدی مبارکه نماینده مبارکه به همراه دو نفر دیگر از نمایندگان به رییس جمهور جهت رسیدگی ویژه به وضع زائران اربعین حسینی در خصوص دریافت دینار در کشور عراق.

تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به وزیر تعاون در اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد جانبازان و معلولان بدون در نظر گرفتن شرط 50 سال با توجه به تصریح قانون.

تذکر ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد به رییس جمهور؛ دولت هزینه درمان جانبازان شیمیایی و صعب العلاج و پدران و مادران شهدار را پرداخت نمی کند؛ پس چگونه ماهی 50 میلیون تومان حقوق به مدیران بانک ورشکسته دی که سهام آن متعلق به بنیاد شهید و خانواده ایثارگران است، پرداخت می شود.

تذکر رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت به رییس جمهور در خصوص اظهارات نسنجیده و ضدامنیتی معاون امنیتی وزارت کشور و برخورد جدی و بازدارنده با عاملین برا جلوگیری از تکرار آن.

- تذکر محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و خرمدره به وزیر راه و شهرسازی درباره دلیل کند بودن تعریض جاده ترانزیت داغستان به زنجان، خرمدره، ابهر و سلطانیه

- تذکر علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص قیمت گذاری نرخ گندم براساس نرخ تورم واقعی

- تذکر علی وقف چی به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص ممنوعیت واردات زیتون و روغن زیتون به کشور

- تذکر علی ساری نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره علت عدم رسیدگی به مدیریت نابسامان دانشگاه جندی شاپور اهواز

- تذکر عبدالله حاتمیان به همراه 75 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره علت عدم اجرای لایحه خدمات کشوری درخصوص همسان سازی و افزایش امتیازات فصل دهم مواد 71 ، 68 ، 66  و 65 قانون کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه به وزیر جهاد کشاورزی درباره ضرورت رسیدگی به تامین پلاستیک مورد نیاز کشاورزان و هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی جهت کنترل و مدیریت این کالا

- تذکر حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم به رئیس جمهور درباره اینکه چرا در شرکت های خصوصی صنعتی شهرستان های رباط کریم و بهارستان هیچ بانکی وجود ندارد.

- تذکر حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان به رئیس جمهور، چرا کشورهای ترکیه و عربستان که حتی یک یک معدن مس ندارند، ده ها برابر ایان مس صادر می کنند.

- تذکر محمد عزیزی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه به وزیر راه و شهرسازی درباره دلیل عدم آغاز تعریض جاده ابهر به قیدار چیست؟

- تذکر محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا به وزیر را و شهرسازی درباره نحوه چگونگی توزیع قیر رایگان از سوی وزارت راه و شهرسازی بین استان های مختلف و بین شهرستان های مختلف، در استان ها جهت احداث و بهسازی راه های اصلی و فرعی روستایی با چه مشکلی روبرو شده است.

تذکر احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان به رئیس جمهور در خصوص اینکه چرا آئین‌نامه اجرایی شدن بخش دیگر جرائم سود بانکی و منابع آن تامین ابلاغ نشده است.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به رئیس‌جمهور در خصوص ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی زلزله زدگان کرمانشاه با توجه به سرمای شدید رسیدگی شود. همچنین به وزیر کشور در خصوص ضرورت تامین امنیت رانندگان وسایل نقلیه در جاده‌های کشور.

تذکر علی محمد شاعری نماینده بهشهر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه چرا نسبت به تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس اقدامی صورت نمی‌گیرد؟

تذکر ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد به رئیس جمهور در خصوص اینکه علی رغم اینکه می‌دانستید دیوان محاسبات در بهمن حکم امسال آقای سیف را صادر کرده است، چرا در عزل ایشان تا مرداد ۹۷ تعلل کرده و او را به عنوان مشاور خود انتخاب کردید؟

تذکر همایون هاشمی نماینده میاندوآب به وزیر نیرو در خصوص اینکه علی رغم پیگیری‌های متعدد چرا ایستگاه پمپاژ سد الغدیر اجرایی نمی‌شود؟ این موضوع سبب خسارت جدی به کشاورزان شده است.

تذکر شهاب نادری نماینده اورامانات به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لزوم جدیت در ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی.